رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان بارندگی در استان در سال زارعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت : میزان بارندگی در سال زراعی جاری در این استان ۹۹.۸ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۳۸.۵ و نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

سپری گفت: ۱۰۰ درصد مزارع کردستان به سطح سبز و بیش از ۸۰ درصد هم به مرحله دو برگی رسیده است.

او سطح زیر کشت گندم درکردستان را ۵۹۴ هزار هکتار خواند و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۲۳۷ هکتار قرارداد در طرح کشت قراردادی گندم در هفت شهرستان به تعداد ۵۳۸ نفر منعقد شده است.

سپری با بیان اینکه بیش از ۹۴.۵ درصد سطح زیرکشت گندم در استان دیم است، گفت: امسال سال طلایی بیمه محصولات کشاورزی بود به گونه‌ای که بیش از ۲۴۰ هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گفته او: در طرح جهش تولید، ۴۸۰ هزار هکتار به کردستان ابلاغ شده که اکنون ۴۰۰ هزار هکتار کشت شده و ۱۶۶ هزار هکتار آن در سامانه ثبت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به بازرسی از بازار اشاره کرد و گفت: ۳۵ نفر از نیرو‌های بسیج برای همراهی با بازرسان قرارگاه امنیت غذایی استان آموزش دیدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.