معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شهر مریوان با ۱۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه پس از شهر مریوان، شهر‌های بانه هشت، سروآباد هفت و کامیاران و سقز یک میلی متر بارندگی داشتند،گفت: فعالیت این سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده است امروز و فردا (چهارشنبه) نیز به صورت پراکنده و ضعیف در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

پناهی گفت: از ظهر روز پنجشنبه یک سامانه بارشی دیگر وارد کردستان می‌شود که فعالیت آن تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

او می گوید: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان همچون شهر‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران، دیواندره و سنندج است و نیمه شرقی بارش‌های کمتری خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان  گفت: بارش‌های این سامانه در ارتفاعات به صورت برف و کولاک است، اما در نواحی شهری بیشتر به صورت باران مشاهده می‌شود.

پناهی گفت: وضعیت دمای استان نیز از روز جمعه تا چهارشنبه هفته آینده با شیب ملایم سردتر می‌شود و به صورت میانگین انتظار کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما را داریم.

به گفته او: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی پنج درجه سردترین و شهر سنندج با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بارندگی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.