معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در سال زراعی جاری به صورت میانگین ۹۶ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان  اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال زارعی گذشته ۱۵۲ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده بود، میزان بارندگی امسال ۵۶ میلی‌متر کمتر بوده است.

پناهی افزود: در سال زراعی جاری شهر بانه با ۱۵۸.۵ میلی‌متر، بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص داده و شهر قروه با ۶۲ میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را داشته است.

او ادامه داد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری در استان نسبت به دوره بلند مدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) ۴۲ میلی‌متر کمتر بوده است و ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: شهر کامیاران با ۹۷ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت، بیشترین کاهش و سقز با ۱۴ درصد، کمترین میزان کاهش بارندگی را داشته است.

پناهی وضعیت بارندگی شهر سنندج مرکز استان در سال زراعی جاری را ۹۸ میلیمتر عنوان کرد و گفت: بارش در سنندج نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۵ میلی متر بود، کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او یادآور شد: میزان بارندگی امسال شهر سنندج نسبت به دوره بلند مدت ۴۴ میلی‌متر کمتر بوده است و کاهش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.