سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان با یک مصوبه در باره طرح توسعه معدن طلای زر کوه به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این جلسه که با حضور مدیران همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی برگزار شد استاندار کردستان با اشاره اهمیت شواری حفاظت از اراضی ملی گفت: حفاظت از حقوق عامه باید در اولویت قرار گیرد، اما نباید تصمیمات و مصوبات این شورا مانع از سرمایه گذاری در کردستان شود. حفاظت از حقوق عامه اولویت اول کردستان

اسماعیل زارعی کوشا ضمن تاکید بر لزوم شفاف سازی در استان به عنوان یک اصل مهم گفت: معمولا برخی تصمیمات بر اساس ذهنیت‌ها اتخاذ می‌شود درحالی که تصمیم گیری‌های مهم برای استان باید برمینای واقعیت‌ها باشد و در این ارتباط با هر نوع تصمیمی که به روشن شدن زوایای مختلف هر مسئله و رفع هر نوع شبه‌ای منجر شود کاملا موافق و از آن حمایت می‌کنم.

رییس کل دادگستری کردستان نیز در این جلسه تصمیم گیری در ارتباط با مسائل مهم و حساس استان را در شورای حفظ حقوق بیت المال را منوط به رای و نظر همه‌ی مسئولان استان دانست و گفت: آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد و به همین دلیل باید یک تصمیم جمعی و کارشناسی شده گرفت تا هم به سرمایه گذاری در استان کمک شود و هم حافظ حقوق مردم و بیت المال باشیم.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی می گوید: مسئولان شرکت معدنی طلای زرکوه ابتدا باید درخواست خود را برای توسعه مجموعه به دبیرخانه این شورا ارسال کنند و سپس طی یک کار کارشنای ظرف بیست روز ادارات و شرکت‌های مربوطه پاسخ استعلامات خود را مبنی بر موافقت یا عدم موافقت با طرح توسعه این معدن صادر و بعد از نتیجه گیری و اتخاذ تصمیم توسط شورای حفظ حقوق بیت المال ظرف یک ماه آینده پاسخ داده خواهد شد.

او در پایان گفت: تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد این شرکت معدنی در کردستان را از اولویت‌های کاری این شورا دانست.

در ابتدای این جلسه مدیران کل ادرات و شکرت‌های، صنعت معدن و تجارت، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب هر یک نحوه رسیدگی به استعلامات و تبعات موافقت یا عدم موافقت با طرح توسعه‌ی شرکت طلای زر کوه را ارائه کردند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.