محمدی بابیان اینکه محل پارک ویژه افراددارای معلولیت باتابلو وکف نویس مشخص شده است، گفت:رعایت حقوق شهروندی معلولین موجب دسترسی آسان آن هابه خدمات مورد نیازشان خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۰ فرد دارای معلولیت پلاک ویژه صادر شده است، گفت: پارسال هم ۱۲ نفر از افراد دارای معلولیت، پلاک ویژه خودرو دریافت کردند.

او بااشاره به اینکه بهزیستی در امور افراد دارای معلولیت مطالبه گر است، گفت: آماده سازی محیط شهری همگام با نیازهای افراد دارای معلولیت، ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان می گوید: رعایت برخی از موارد مانند پارک نکردن در محل مخصوص افراد دارای معلولیت نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر دارد.

محمدی بابیان اینکه افراد دارای معلولیت برای زندگی اجتماعی در شهر با موانع معماری و شهری متعددی روبرو هستند، گفت: موانع شهری، محیط را برای افراد کم توان ناامن کرده و فرصت های مشارکت افراد در صحنه های مختلف زندگی اجتماعی را از بین می برد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل می شود و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.