فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی دامغان با همکاری شهرداری، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان و بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: فروشگاه صنایع دستی هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، با هدف حمایت از هنرمندان و ایجاد چرخه اقتصادی در حوزه تولید صنایع‌دستی افتتاح شد.

 حمایت مسئولان از هنرمندان صنایع‌دستی و تولید محصولات کاربردی بر اساس نیاز بازار توسط صنعتگران می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر داشته باشد.

 در این فروشگاه مجموعه‌ای از زیباترین آثار هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان دامغان در رشته‌های سفال، معرق، منبت، چاپ قلمکار، خراطی، چاپ باتیک، چرم‌دوزی، پته‌دوزی، چهل تیکه دوزی، تریکو بافی، رزین، گوهر تراشی و زیور آلات، و قلاب‌بافی، برای علاقه‌مندان و خریداران به نمایش درآمده است.

سید محمد تقوی :شهردار دامغان نیز بر لزوم فعالیت چنین فروشگاه‌هایی برای حمایت از فعالان صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: صنایع‌دستی با ظرفیت بسیار مطلوب، زمینه‌ساز رفع مشکلات اجتماعی به‌ویژه اشتغال است.

 با توجه به مصوبات کمیسیون مهر و میراث دامغان، شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان در تلاش است با راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه‌های دائمی و موقت و همکاری در ایجاد بازارچه‌های فروش، زمینه مناسبی در حوزه بازاریابی برای صنعتگران فراهم کند.

فروشگاه صنایع‌دستی دامغان با حضور مسئولان، صنعتگران و علاقه‌مندان به هنر صنایع‌دستی در بلوار آزادی دامغان (بازار بزرگ قائم) افتتاح شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.