وزارت امور خارجه چین از اعمال تحریم علیه ۵ مقام آمریکایی از جمله وزیر بازرگانی دولت ترامپ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو ایندیا، چین امروز (پنجشنبه) تحریم‌هایی علیه ۵ شخص آمریکایی از جمله ویلبر راس، وزیر بازرگانی سابق و کارولین بارتولومیو، رئیس کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین اعمال کرد.

این تحریم‌ها در اقدامی متقابل در برابر اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ۵ مقام چینی به اتهام دخالت در امور هنگ کنگ صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس قانون تحریم‌های چین، افراد مذکور اجازه ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو را ندارند و دارایی‌های آن‌ها در چین مسدود خواهد شد. این افراد همچنین از تجارت با شهروندان و شرکت‌های چینی منع می‌شوند.

این در حالی است که چندی پیش، آمریکا چند مقام چینی از جمله ۵ معاون مدیر دفتر ارتباطات چین در هنگ کنگ را به اتهام سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ تحریم کرده بود. پس از این تحریم‌ها چین اعلام کرد که تصمیم دارد در اقدامی متقابل و مطابق با قانون مقابله با تحریم‌های خارجی، تحریم‌هایی علیه ۵ فرد آمریکایی به منظور جلوگیری از ورود آن‌ها به چین و مسدود کردن دارایی‌های آن‌ها اعمال کند.

این تحریم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن ادعا می‌کند که تصمیم دارد روابط خود را با پکن بهبود ببخشد. تنش‌های میان آمریکا و چین بر سر موضوع تایوان چند ماهی است که به اوج خود رسیده است. چین معتقد است که تایوان متعلق به این کشور است. از طرفی دیگر نیز آمریکا از جدایی طلبان تایوان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار