یک مرکز جدید فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان در شهر اِوَز با مشارکت سه خیر ساخته و با حضور مدیرعامل کانون و پیام استاندار فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل کانونپرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، هزینه ۳۰ میلیارد ریالی ساخت این مرکز کانون در زمینی به مساحت ۷۰۰ و زیر بنای ۵۰۰ مترمربع را دو برادر به نام‌های محمد و عبدالرحمان خضری و محمد فقیهی پرداخت کرده‌اند.

نخستین مرکز کانون اِوَز با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیر عامل کانون و با پیام محمد هادی ایمانیه استاندار فارس افتتاح شد که در آیین گشایش آن فرماندار، مدیرکل کانون استان و تعدادی از مسئولان شهری نیز حضور داشتند.

مرکز کانون اِوَز در یک طبقه مجهز به سالن مطالعه و آمفی‌ تئاتر بوده و کانون هم ضمن تامین نیروی انسانی، این مرکز خود را به کتاب، قفسه، میز، صندلی، پکیج، اسپیلت، تلویزیون و یخچال مجهز کرده است.

شهر اِوَز در جنوب استان فارس و در ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز قرار دارد.

مدیرعامل کانون در ادامه سفر به استان فارس  به جهرم می‌رود و برنامه‌های کاری او در روز پنج‌ شنبه ۹ دی در شهر شیراز ادامه می یابد.

زمینه سازی برای رشد و پرورش کودکان و نوجوان، وظیفه همه مسئولان است

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز برای افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اوز، متن پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه و مرکزی تخصصی برای گردهمایی کودکان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند است که در مراکز فرهنگی هنری کانون حاضر می‌شوند تا با بهره‌مندی از امکانات، به شیوه آموزش غیر‌مستقیم، در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی و اجتماعی، بدون هیچ‌گونه اجباری و فقط بر اساس علاقه، میل و توانمندی خود، در فعالیت‌های متنوع، شرکت و رشد و نمو می‌یابند.

بی شک کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با استعداد خداداد و ایمان به داشته‌های درونی، می‌توانند در حرکت چرخ‌های انقلاب، نقشی سازنده را ایفا کنند.

کودکان و نوجوانان ایران، آینده‌سازان و امید فردای کشور هستند؛ باور داریم کودکان و نوجوانان به مدد استعداد و توانمندی‌هایی که در آن‌ها وجود دارد و با کشف و تقویت این استعدادها، می‌توانند آینده روشن ایران اسلامی را در دست بگیرند و هریک روشن‌بخش راه پیشرفت کشور باشند و البته این میسر نخواهد شد مگر به همت همه مردم و مسئولان بخصوص سازمان‌های مرتبط با امور کودکان و به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به صورت تخصصی برای پرورش فکر و اندیشه این آینده‌سازان فعالیت می‌کند.

وظیفه هر یک از مسئولان است که زمینه‌های رشد این نهال‌های تازه به عرصه رسیده را فراهم آورند تا در آینده کشور نقشی سازنده داشته و ایران اسلامی عزیز را به پیش ببرند.

افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان اوز که برای سومین سال پیاپی عنوان اولین شهر خلاق حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را در جشنواره پایتختی کتاب ایران کسب کرده است اتفاق مبارکی است که علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به پرورش نسلی فرهنگ دوست، کتاب‌خوان و هنرمند با تربیت ایرانی اسلامی خواهد افزود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار