رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: هوای ۱۱ ایستگاه تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به کاهش کیفیت هوا در تهران اظهار کرد:در حال حاضر با افزایش میزان ذرات معلق موجود در هوای تهران  ۱۱ ایستگاه در کلانشهر تهران در وضعیت  ناسالم برای  همه گروه‌ها قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند و در مناطق یک، ۱۵، ۶ شدیدترین وضعیت آلودگی هوا را داریم.

او افزود:  گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند همچنین ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار خود حاضر شوند تا حد امکان کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در این شرایط و با توجه به افزایش ذرات معلق هوا افزایش بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

شاهسونی بیان کرد: علی رقم مکاتبات متعدد وزارت بهداشت جهت تشکیل کمیته اضطرار متاسفانه این کمیته تشکیل نشده است.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
از بنزین بی کیفیت و مازوت سوزی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۳ ۰۸ دی ۱۴۰۰
نتیجه ساختمان سازی بیش ازحددرتهران وجمعیت وخودروی بالاومهاجرین بالاجزاین نیست همین مهاجرین بواسطه جنگ وغیره بوجودآمده اندودرمملکت خودکارخانه تولیدبشقاب وکوزه هم ندارن.چه برسه به فرش حصیری.
آخرین اخبار