رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران گفت: محکومان متخلف در بخش‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان امسال ۹۳ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال در این شهرستان جریمه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی گشتاسبی رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران گفت: هزارو ۲۱۰ پرونده تخلف در بخش های مختلف امسال وارد تعزیرات حکومتی این شهرستان شد.

او بیان کرد: ۳۰۹  فقره پرونده قاچاق کالا از سوی فرماندهی انتظامی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شد و در این زمینه متخلفان کالا و ارز ۶۸ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۴۵۷ هزار ریال جریمه شدند.

گشتاسبی ابراز کرد: بخش اعظم کالاهای قاچاق کشف‌شده در این شهرستان را مواد آشامیدنی، لوازم‌خانگی، پوشاک و مواد غذایی تشکیل می‌دهد.

او اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی مستلزم مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ترویج فرهنگ صحیح و اصولی کالای ایرانی است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران گفت: همچنین امسال بیش از ۶۹۴پرونده مربوط به بازاریان متخلف گچساران از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به تعزیرات حکومتی ارسال و پس از تعیین جریمه نقدی بر اساس نوع و میزان تخلف صنفی مختومه شدند.

گشتاسبی با بیان اینکه این تعداد متخلف بیش از ۹ میلیاردو ۵۴۸ میلیون و ۳۲۹ هزار ریال جریمه شدند گفت:  بیشترین تخلف‌های صنفی در گچساران  شامل گران‌فروشی و درج نکردن قیمت و بیشترین متخلفان این شهرستان نیز فروشندگان کالاهای اساسی و توزیعی است.

او افزود: همچنین۲۴ پرونده مربوط بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی این شهرستان شد که میزان محکومیت این تعداد متخلف ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

گشتاسبی تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و نظارت بر کالاهای سلامت‌ محور از موضوعات مهم مورد پی گیری اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان است.

او ابراز کرد: تعزیزات حکومتی بر روند تولید تا توزیع کالا نظارت دارد و تمام تلاش خود را می کند تا کالاهای سالم، استاندارد و بهداشتی به دست مردم برسد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران تعداد پرونده وارده هیات رسیدگی به تخلفات صنفی را ۱۸۳ مورد اعلام کرد و گفت: این پرونده ها در زمینه گران فروشی، کم فروشی، احتکار،  عدم ضوابط قانون گذاری و تقلب بوده که جریمه آن ها بیش از چهار میلیون و ۴۹۰ هزار تومان  می باشد .

او میزان جریمه این پرونده های از سوی هیات رسیدگی به تخلفات صنفی را ۱۵ میلیارد و ۱۷۳ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال اعلام کرد.

گچساران چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۸ اتحادیه صنفی دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.