هواشناسی بوشهر پیش‎‌بینی کرد که از فرداشب تا سه‌شنبه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا شب تا صبح سه‌شنبه دمای هوا به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت. همچنین تا دوشنبه هفته آینده وزش باد شدید شمالی روی دریا و سطح استان ادامه می‌یابد و خلیج فارس در این مدت مواج خواهد بود.

او افزود: امروز و فردا در برخی از نقاط استان احتمال بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا فردا، نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد گاهی گردوخاک و در برخی نقاط بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی کرد.

به گفته سالاری، جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که سرعت آن روی دریا در قسمت‌های مرکزی و جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین از اواخر شب در همه مناطق باد با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و بر روی دریا تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ارتفاع موج دریا امروز، ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در شبانه روز گذشته گناوه با ۹ و دیر با ۲۷ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۵۷ بامداد، مد اول ساعت ۱۲:۴۴، جزر دوم ساعت ۱۵:۵۶ و مد دوم ساعت ۲۲:۴۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.