وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا با وجود روابط نزدیک با مسکو، روابط نزدیک خود با کی‌یف را نادیده نخواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز جمعه گفت ترکیه علیرغم روابط نزدیک با روسیه، روابط نزدیک خود با اوکراین را نادیده نخواهد گرفت وی تاکید کرد در شرایط تنش بین کی یف و مسکو، دیپلماسی برای حل این تنش‌ها لازم است.

چاووش اوغلو در نشست مجازی آکادمی امنیت بین المللی گفت: تنش‌های میان روسیه و اوکراین، و روسیه و ناتو به مقیاس‌های خطرناکی رسیده است. این واقعیت که ما با روسیه رابطه همه جانبه‌ای داریم به این معنی نیست که ما اصول خود و روابط نزدیک با اوکراین را نادیده می‌گیریم. در حل چنین معادلات پیچیده، ما هر کاری را انجام می‌دهیم. این کار سختی است، اما دیپلماسی برای همین است.

در ماه‌های اخیر تنش‌ها بر سر اوکراین میان روسیه و آمریکا بالا گرفته؛ آمریکا و برخی کشور‌های غربی عضو ناتو روسیه را به آمادگی برای یک حمله نظامی به اوکراین متهم می‌کنند.

روسیه بار‌ها همه این اتهامات را به شدت رد کرده و آن‌ها را بازی سیاسی غرب دانسته است. با این حال آمریکا و برخی کشور‌های اصلی اروپا به روسیه هشدار داده اند در صورت هر گونه حمله نظامی به اوکراین، مسکو باید منتظر عواقب سنگین اقتصادی آن باشد.

ترکیه، یکی از اعضای ناتو، در سال ۲۰۱۷ هشدار‌های آمریکا مبنی‌بر خرید سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ روسیه را نادیده گرفت، توافقی که اعضای ناتو از آن می‌ترسند به روسیه این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را در هدف قرار دادن هواپیما‌های آمریکایی و اروپای غربی افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار