«دست ماهی» کمیاب پس از ۲۲ سال مشاهده شد

ماهی دستی صورتی نایاب بوده و تنها ۱۴ نوع از این ماهی در استرالیا کشف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از BBV NEWS، یک "دست ماهی" نادر که بومی استرالیا است، پس از ۲۲ سال در سواحل جزیره تاسمانی دیده شد. دست ماهی صورتی آخرین بار در سال ۱۹۹۹ توسط غواصی در جزیره تاسمانی استرالیا مشاهده شده است. پس از آن تنها چهار بار دیگر دیده شده که مقامات آن را در لیست خطر انقراض قرار دادند.

محققان استرالیایی می‌گویند: این ماهی را توسط دوربین ثبت شده در اعماق دریا که اوایل امسال در یک پارک دریایی ثبت شده بود، پیدا کرده اند. دانشمندان تصور می‌کردند که این گونه ماهی در قسمت کم عمق دریا زندگی می‌کند، اما اکنون دریافتند که در عمق ۱۵۰ متری (۳۹۰ فوت) سواحل جنوبی تاسمانی پیدا شده است. دست ماهی صورتی یکی از ۱۴ نوع ماهی دستی است که در اطراف جزیره تاسمانی دیده می‌شود.

نویل بارت، محقق ارشد و زیست‌شناس دریایی، می‌گوید: "این کشف هیجان‌انگیز است و ما برای ادامه حیات دست‌ماهی‌های صورتی امیدواریم". این ماهی همانند نام خود، دارای «دست‌های» بزرگی است که علاوه بر شنا کردن، در امتداد بستر دریا راه می‌رود.  تیم محقق نویل بارت، یک دوربین طعمه‌دار را روی بستر پارک دریایی تاسمان قرار دادند تا گونه‌های مرجان، خرچنگ و ماهی را در آنجا بررسی کنند.  این پارک حفاظت شده به دلیل شکاف‌های طولانی در پوسته زمین منجر به پیدایش حیات دریایی در اعماق بیش از ۴۰۰۰ متری شده است.

دست ماهی

اشلی باستیانسن از مؤسسه مطالعات قطب جنوب و دریایی، گفت: من درحال تماشای ویدئو‌هایی بودم که ماهی کوچکی روی صخره ظاهر شد که عجیب و غریب به‌نظر می‌رسید. همچنین محقق نویل بارت، می‌گوید: این ویدوئو تصویر عالی به ما نشان می‌دهد که ما می‌توانیم این گونه را کاملاً طبقه بندی کنیم و اندازه آن را اندازه آن را بدست بیاوریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
از تیپ و قیافه معلوم موجوده گنده دماغ و نچسبی هستش همون بهتر که دیده نشده.
آخرین اخبار