رسانه‌های دولتی کره شمالی خبر دادند کیم جونگ اون از لی جین جون، سفیر چین در این کشور به دلیل تلاشهایش برای ارتقای روابط دو کشور تمجید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لی جین جون، سفیر چین در کره شمالی امروز پس از هفت سال حضور در این کشور سمت خود را ترک کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از لی جین جون، سفیر چین در این کشور به دلیل کمک‌های فراوان برای برگزاری نشست سران کره شمالی در هفت سال گذشته و نیز تلاش برای توسعه همکاری‌های دوستانه میان دو کشور چین و کره شمالی تشکر کرد.

به گفته مشاوران کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از ارتقای روابط دو کشور و ورود به دوران اوج این روابط در سال‌های اخیر بسیار خشنود است.
سفیر چین هم متقابلاً از تلاش‌های کیم جونگ اون در همکاری‌های گسترده میان دو کشور تقدیر و تشکر کرد.

چین تنها متحد کره شمالی از زمان امضای معاهده همکاری در سال ۱۹۶۱ است و پس از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا به دلیل ساخت موشک‌های بالستیک و پیشرفت در زمینه‌های هسته ای، کره شمالی بیش از پیش در روابط تجاری خود به پکن وابسته شده است.

کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار به عنوان رهبر کره شمالی به منظور دیدار با شی جین پینگ، رییس جمهور چین وارد پکن شد و از آن زمان به بعد روابط دو کشور وارد عرصه جدیدی از همکاری‌های دو جانبه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار