بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد افزایش بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی کشور‌های اروپایی و بخش‌هایی از آمریکا به دلیل اوج گیری مجدد کرونا و افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها اقدام به اعمال دوباره برخی محدودیت‌های کرونایی کرده اند. بازار انرژی هم اینک تحت تاثیر نگرانی ها درباره تبعات اقتصادی شدت گرفتن دوباره همه گیری کرونا است. 

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش، ۶۸ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحلیلگران معتقدند به دلیل افزایش بی سابقه موارد ابتلا به سویه امیکرون در انگلیس این کشور ممکن است در روز‌های آینده قوانین سختگیرانه تری را در داخل این کشور اعمال کند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته اعلام کرد: در صورت نیاز در هفته‌های آینده محدودیت‌های کرونایی را در کشور تشدید می‌کنیم.

امیکرون به سرعت در بخش‌هایی از اروپا و آمریکا گسترش یافته و تا به حال به دلیل اعلام مجدد محدودیت‌های کرونایی آسیب‌های جدی به اقتصادی این مناطق وارد کرده است.

با این حال شرکت‌های داروسازی جهان اعلام کردند که به نظر می‌رسد دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند راهی مناسب برای مقابله با اومیکرون باشد. نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد ممکن است در هفته‌های آینده ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یابد در حالی که ذخایر بنزین احتمالا با افزایش مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار