در بحبوحه گسترش سویه جدید کرونا در برخی کشور‌های جهان از جمله آمریکا و بخش‌هایی از اروپا، قیمت نفت خام روندی نزولی به خود گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گسترش سویه امیکرون در کشور‌های جهان و احتمال بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی این روز‌ها موجب نگرانی سرمایه گذاران در بازار‌های جهانی شده است.

از این رو، بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۵۶ سنت کاهش به ۷۱ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۴۳ سنت کاهش، ۶۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در بازار فلزات گرانبها، هر اونس طلا پس از پستی و بلندی‌های هفته گذشته با افزایشی جزئی به قیمت ۱۸۰۱ دلار معامله شد.

در بازار ارزهای معتبر بین المللی، نرخ برابری یورو در مقابل دلار با ۰.۸ درصد کاهش به ۱.۱۱۸۴ دلار رسید. این کمترین میزان ارزش یورو در مقابل دلار در یک سال گذشته است. ین ژاپن هم با تثبیت جایگاه خود در رقم ۱۱۳.۶۳ دلار ثابت ماند.

رویکرد‌های جدید بانک مرکزی آمریکا برای سال آینده میلادی موجب تقویت شاخص دلار آمریکا در محدوده ۹۶.۶۶۵ شد. این بهترین رقم برای شاخص دلار در سال جاری میلادی است که تا به امروز به ثبت رسیده است.

اوایل ساعات امروز بازده اوراق قرضه ده ساله آمریکا به میزان ۱.۳۸ درصد کاهش یافت که این رقم نیز بسیار پایین‌تر از پیش بینی‌های صورت گرفته برای سال ۲۰۲۱ بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار