بهای طلای سیاه در بازار جهانی امروز شاهد کاهش بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را به بهانه دفاع از حقوق بشر و حمایت از مردم اویغور علیه دولت چین اعمال کرد؛ از آن جمله می‌توان به تحریم شرکت های چینی در زمینه ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین اشاره کرد. با تشدید تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین، بازار انرژی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت. 

بر این اساس، نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۶ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان کاهش، ۷۱ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

در بازار فلزات گرانبها، هر اونس طلا با کاهش جزئی و حدود ۰.۰۷ درصدی به قیمت ۱۷۹۷ دلار معامله شد.

در بازار ارزهای بین المللی، در پی اعلام بانک مرکزی آمریکا مبنی بر توقف فروش اوراق قرضه و افزایش سریع نرخ بهره‌های بانکی در سال آینده میلادی شاخص دلار آمریکا به میزان ۹۵.۹۹۹ رسید. ارزش پوند انگلیس هم پس از اینکه بانک مرکزی این کشور نخستین بانک در جهان برای افزایش نرخ بهره عنوان شد بیش از ۰.۴۵ درصد افزایش یافت.

تحلیلگران معتقدند در سال آینده میلادی بخش‌هایی از اروپا و آمریکا با نرخ تورمی بی سابقه مواجه خواهد شد. به موضوع به دلیل تبعات اقتصادی همه گیری کرونا رخ خواهد داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار