نگرانی ها درباره سویه جدید ویروس کرونا باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بهای نفت در بازار انرژی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار انرژی تحت تاثیر سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون قرار دارد. با اعمال محدودیت های کرونایی در بسیاری از کشورها، انتظار می رود تقاضا برای نفت خام کاهش یابد. 

بر این اساس، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از کاهش ۵۶ سنتی در روز گذشته امروز یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با ۰.۶ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان موجب کاهش تقاضای جهانی برای نفت می‌شود و به دلیل افزایش عرضه و تولید نفت خام در آمریکا این امکان وجود دارد که در آینده عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد.

در مقابل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام (اوپک) اعلام کرد تقاضای نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ افزایشی خواهد بود. تحلیلگران می‌گویند اختلاف نظر‌های موجود در مورد میزان عرضه و تقاضا به احتمال زیاد موجب نوسانات قیمتی در کوتاه مدت خواهد شد.

گزارش‌های موسسه نفت آمریکا در روز‌های اخیر نشان می دهد میزان نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر به میزان ۸۱۵ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار