سرمایه گذاران این روز‌ها نگران اعمال محدودیت‌های جدید در بخش‌هایی از اروپا و آسیا به دلیل اوج گیری مجدد کرونا و تاثیر بر عرضه و تقاضا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش نگرانی ها درباره شیوع سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون در بخش‌هایی از اروپا و آسیا، این احتمال وجود دارد که دولت‌ها در این مناطق به اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی روی بیاورند. این موضوع بر بازار انرژی تاثیر گذاشته است. 

بر این اساس، بهای معاملات آتی نفت خام برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با همین میزان افزایش، ۷۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحلیلگران می‌گویند سرمایه گذاران بازار‌های نفتی این روز‌ها به هیچ وجه نمی‌خواهند اقدامات آتی اوپک پلاس را پیش بینی کنند، ولی تمامی اخبار از شیوع سویه امیکرون گرفته تا گزارش بانک مرکزی آمریکا همگی موجب واکنش معاملات در بازار‌های انرژی شده است.

بسیار معتقدند در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی انتشار سویه امیکرون می‌تواند موجب اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در جهان شود که این امر می‌تواند بر بازار‌های نفتی در کوتاه مدت موثر باشد. برخی دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس و نروژ برخی محدودیت‌های کرونایی را با افزایش موارد ابتلا به کرونا تشدید کرده اند.

با این حال سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک پیش بینی کرده تقاضا برای نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ افزایش یابد. این سازمان معتقد است سویه امیکرون تاثیر چندانی بر عرضه و تقاضا در ماه‌های آینده نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار