احمدی گفت: نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در اقتصاد مانند ستون فقرات در بدن است که می‌تواند اقتصاد هر کشور را هدایت و متحول نماید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در اولین سمینار استانی تاثیر آموزش‌های هنرستانی در توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه با محوریت تربیت نیروی انسانی ماهر گفت: نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در اقتصاد مانند ستون فقرات در بدن است که می‌تواند اقتصاد هر کشور را هدایت و متحول نماید.

احمدی بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه اموزش‌های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور با دارا بودن بیش از ۶۰۰۰ استاندارد آموزشی در ۴ حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌نماید.

او افزود: بیش از ۴۵% از مخاطبین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را مهارت آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که این امر خود موید اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد جهت ورود به بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تغییر آموزش‌های مهارتی از عرضه محوری به تقاضا محوری را یکی از سیایت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ذکر کرد و بیان داشت: امروزه تمامی واحد‌های صنعتی و تولیدی با استخراج نیاز‌های آموزشی نیروی کار خود و اعلام آن به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌کوشند علاوه بر ارتقاء سطح مهارتی نیرو‌های شاغل در بخش‌های مختلف تولیدی نسبت به افزایش بهره وری تولید و کیفی سازی محصولات خود اقدام نمایند.

احمدی وجود استعداد‌های برتر مهارتی کشور در سطح استان را یکی از مزیت‌های اصلی استان کردستان نام برد و گفت: خوشبختانه استان کردستان دارای پتانسل‌ها و ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی متخصص و کارآمد به برکت وجود جوانان خود است که نمود عینی آن را می‌توان موفقیت تیم مهارتی استان کردستان در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت ذکر کرد.

او گفت: اگر به دنبال توسعه منطقه ویژه اقتصادی بانه هستیم باید پیوست آموزشی واحد‌های تولیدی و صنعتی را مد نظر قرار داده تا این اداره کل از همان ابتدا نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در آن واحد تولیدی اقدام نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اعطای مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و آموزش‌های دو گانه را از جمله برنامه‌های اصلی این سازمان در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد و ماهر مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی برشمرد و گفت: این اداره کل آمادگی کامل دارد تا با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به تامین و تربیت نیروی انسانی ناهر و کارآمد اقدام نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.