رئیس آموزش و پرورش کردستان گفت: برای سال تحصیلی جدید تاکنون هزار و ۴۲۶ دانش آموز با نیاز ویژه معادل ۹۹ درصد کودکان لازم التعلیم مربوط در مدارس استثنایی استان ثبت نام کرده اند و این رقم به بیش از هزار و۵۰۰ نفر می رسد.

طالب محمدی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده، ۲۴۴ کلاس درس مشتمل بر ۲۲۸ کلاس شهری و ۱۶ کلاس روستایی آماده ارائه خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در آغاز سال تحصیلی است.

وی با بیان اینکه در زمینه کتب درسی نیز تنها کتابهایی که اخیراً توسط مدیران ثبت سفارش شده به انبار تحویل نشده است، گفت: با ثبت سفارش هزار و ۲۹۷ جلد کتاب ۹۳ درصد از کتب دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس استثنایی توزیع و تحویل شده است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، تلاش همسوی دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و گقت:سال تحصیلی جدید با شعار"برای ایران، برای مدرسه" آغاز شده است.

وی ادامه داد: متولیان تعلیم و تربیت و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید زمینه ای فراهم آورند تا همه کودکان با هر استعداد،توانایی و محدودیتی بتوانند از نعمت اموزش بهره‌مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: این حق در مورد دانش آموزان استثنایی ویژه‌تر است چرا استعداد و توانمندی در دانش آموز با نیاز ویژه خاص و نهفته تر است.

محمدی با بیان اینکه در دانش آموزان استثنایی هم نیاز ویژه است و هم نحوه برآورده کردن آن ویژه تر است، گفت: در مدارس عادی استعداد دانش آموزان راحت تر تشخیص داده می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، تکلیف خدمت گزاران در آموزش و پرورش استثنایی را سنگین تر اعلام کرد و افزود: خدمت به دانش آموزان استثنایی فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.