مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: ۸۷ نقطه جدید حادثه خیز در زنجان شناسایی شده که بر اساس اولویت در سال آینده این نقاط اصلاح و بهسازی می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی اکبری مدیرکل راهداری استان زنجان از فعالیت ۳۱ راهدارخانه در راهداری زمستانی استان زنجان خبر داد و گفت: تا کنون ۲هزار و ۵۰ کیلومتر خط کشی سرد و گرم در راه‌های استان زنجان انجام شده است.

او افزود: تاکنون بیش از ۱۷ کیلومتر گاردیل در استان زنجان نصب شده است.

مدیرکل راهداری استان زنجان به نقاط حادثه خیز زنجان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۱۰ نقطه پرحادثه در سال ۱۳۹۶شناسایی شده بود که ۱۱ نقطه پرحادثه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او بابیان اینکه در حال حاضر ۸۷ نقطه جدید حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شده است، افزود: بر اساس اولویت در سال آینده رفع مشکل می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: نقطه حادثه خیز دانشگاه زنجان نیز با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در دست مناقصه است که از سال آینده این پروژه آغاز می‌شود.

علی اکبری بابیان اینکه ۹۰ کیلومتر از آزاد راه زنجان _ تبریز در محدوده زنجان قرار دارد، ادامه داد: بعد از ۱۲ سال هنوز روکشی مطلوبی در این آزاد راه انجام نشده و پیمانکار این پروژه تعیین شد، اما شرکت ملی آزاد راه زنجان - تبریز مبلغی برای این پروژه اختصاص نداده و باید مطالبه مردم و رانندگان از سوی این شرکت پاسخ داده شود.

او بابیان اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های استان زنجان هزینه می‌شود، گفت: در حال حاضر ارزش راه‌های استان زنجان ۲۸ هزار میلیارد تومان است، اما اعتبارات مناسبی به توسعه، تعمیر و تجهیز راه‌ها اختصاص نمی‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه تاکنون برای لکه‌گیری و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی استان زنجان بیش از ۵۰ هزار تُن آسفالت استفاده شده است، گفت: بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر هم عملیات نگهداری پیشگیرانه از راه‌ها انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.