سرمربی سابق تیم فوتسال ارژن شیراز، نسبت به پخش نشدن مسابقات این رشته ورزشی از شبکه‌های مختلف تلویزیون انتقاد کرد و آن را یک خسران دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا کمالی سرمربی سابق تیم فوتسال ارژن شیراز گفت: لیگ برتر امسال چند نکته مثبت دارد که یکی از آن ها، بیشتر شدن تعداد تیم های مدعی است. در فصول گذشته همواره در انتهای نیم فصل تنها دو تیم مس سونگون و گیتی پسند را به عنوان مدعی می دیدیم اما امسال تیم هایی مثل کراپ الوند، سن ایچ ساوه و مقاومت البرز هم خود را در قامت یک مدعی نشان داده اند که همین می تواند تنور رقابت ها را گرم تر کند.

او بیان کرد: در پایین جدول نکته تاسف باری وجود دارد و آن هم حضور دو تیم ریشه دار و قدیمی است و  نمی دانم چه اتفاقاتی در تیم هایی مثل ملی حفاری اهواز و شهروند ساری افتاده که نتوانسته اند امتیازات زیادی جمع آوری کنند، انتظار می رود این دو تیم در نیم فصل دوم احیا شوند که اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد رقابتی  جذاب در پایین جدول هستیم.

کمالی یکی دیگر از نقاط قوت لیگ برتر  را استفاده بیشتر از جوانان دانست و تصریح کرد: تیم های میانه جدولی را که بیشتر بازیکنان جوان تشکیل می دهند و در بالای جدول هم می بینیم که تیم هایی مثل مس سونگون و گیتی پسند در کنار بازیکنان با تجربه، بازیکنان جوان بیشتری را اضافه کرده اند.

سرمربی سابق تیم فوتسال ارژن شیراز ادامه داد: این رویکردی که شاهد آن هستیم، در نهایت به نفع تیم ملی است، چیزی که آقای ناظم الشریعه در گذشته از آن گلایه داشت، این بود که تیم ها به جوان ها بها نمی دهند اما امسال میدان بیشتری به آن ها داده شده و می توان از دل آن بازیکنان زیادی را  به تیم ملی تزریق کرد.

این مربی فوتسال پخش نشدن مسابقات فوتسال کشور از تلویزیون را مورد انتقاد قرار داد و افزود: شبکه ورزش و به طور کلی صدا و سیما نسبت به فوتبال کم لطف هستند.

ورزش جذابی که در کشور ما طرفداران زیادی دارد و در عرصه ملی هم بسیار موفق ظاهر شده اما لطفی به آن از سوی تلویزیون وجود ندارد و حتی بازی دو تیم بزرگ مس سونگون و گیتی پسند، از شبکه تخصصی ورزش هم پخش نمی‌شود.

کمالی گفت: بعضی شبکه های استانی دیدارها را پخش می کنند که اتفاق بسیار خوبی است اما پخش نشدن بازی ها از شبکه سراسری باعث می شود که خیلی اسپانسرها از وتسال رویگردان شوند.

همان طور که در سال های گذشته خیلی ها شروع به تیم داری در فوتسال کردند اما به دلیل همین کم توجهی ها، خودشان را کنار کشیدند انتظار می رود مسئولان در سازمان لیگ و صدا وسیما درباره این موضوع تلاش بیشتری به خرج دهند.

 برنامه ۲۰۲۰ نیز در یکی دو سال گذشته پخش می شد دیگر پخش نمی شود.

این مربی فوتسال با تقدیر از نظم و انضباط ایجاد شده در برگزاری دیدارهای لیگ، وضعیت داوری ها را هم بهتر از فصل های گذشته دانست و بیان کرد: فکر می کنم امسال اعتراض های کمتری نسبت به سال های گذشته شاهد هستیم و این یعنی داوری ها با کیفیت تر شده و اگر هم مواردی از اعتراض وجود دارد، دیگر در طبیعت فوتسال است و به خاطر فشارهایی که روی مربیان و بازیکنان وجود دارد.

او تصریح کرد: امسال به جز یکی دو سالن، سایر سالن ها خوب هستند و ندیده ام که کسی گلایه خاصی نسبت به این مسئله وجود داشته باشد. تیم های مطرح فوتسال که اکثرا سالن های خیلی خوبی داشته اند و تیم های جدید هم محل برگزاری مسابقاتشان کیفیت نسبتا خوبی دارد. این هم یکی دیگر از نکاتی است که می تواند به کیفیت لیگ کمک کند.

سرمربی سابق تیم فوتسال ارژن شیراز ادامه داد: برای بالا رفتن کیفیت لیگ، تنها کیفیت فنی بازیکنان و مربیان ملاک نیست و موارد دیگری هم که به آن اشاره کردم موثرند. ضمن اینکه مساله مالی تیم ها هم اهمیت بسیار زیادی دارد. اکثر تیم ها با مشکلات مالی مواجه هستند و انتظار می رود لطمه ای به تیم ها و بازیکنانی که زندگی شان را از راه فوتسال می چرخانند، نخورد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.