رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: طرح تشدید نظارت بر کشتارگاه ها، مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران ها، فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها در آستانه شب در این شهرستان تشدید شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هادی اسکندری رییس شبکه دامپزشکی بیجار اظهار داشت: طرح مذکور به دلیل افزایش عرضه و تقاضای مواد پروتئینی و فرآورده‌های خام دامی در آستانه شب یلدا و در راستای صیانت و تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اجرا می‌گردد.

اسکندری اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان را از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور عنوان کرد و افزود: در این طرح بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان در قالب ۲ اکیپ و در ۲ شیفت کاری با حضور و نظارت مستمر در سطح شهرستان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش می‌کنند.

او گفت: از ابتدای سال جاری نظارت‌های مستمر توسط اکیپ‌های کنترل بهداشتی و بازرسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و غذا خوری‌ها انجام و در نتیجه این بازدید‌ها بیش از۱۳ تن فرآورده‌های خام غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته ضبط و از چرخه مصرف حذف و معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی بیجار به شهروندان توصیه کرد: در هنگام تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود ضمن توجه به مهر و برچسب بازرسی بهداشتی دامپزشکی روی لاشه و بسته بندی حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کنند.

اسکندری افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و فعالیت واحد‌های غیرمجاز مراتب را از طریق تلفن ثابت ۳۸۲۲۳۹۹۱ با کارشناسان در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.