سه اصل توحید، نبوت و معاد؛ نقطه مشترک اصلی و اعتقادی بین اسلام و مسیحیت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام شریفانی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جشن ویژه دانشجویان مسیحی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: سه اصل توحید، نبوت و معاد؛ نقطه مشترک اصلی و اعتقادی بین ما و مسیحیت است. همچنین اعتقادات زیبایی همانند اعتراف به گناه در مسیحیت دیده می‌شود. در آموزه‌های مسیحیت بریدن از تعلقات دنیا به وفور یافت می‌شود که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به آن اشاره کرده است.

او افزود: شهید مطهری بعنوان یک معلم و بزرگ اسلامی در یکی از سخنان خود اشاره می‌کند مسیحیان انسان‌های زیادی را به پاکی و طهارت دعوت کرده اند. دین مسیحیت به اصل محبت مبتنی است. در عرفان اسلامی هم به اصل محبت توجه زیادی می‌شود. همچنین در قرآن، تصدیق به کتب آسمانی و کتاب انجیل اشاره شده است. در واقع حضرت مسیح (ع) از معدود پیامبرانی بود که بشارت به رسالت حضرت رسول را عنوان کرد.

حجت الاسلام شریفانی گفت: اصل زیبایی با عنوان تکریم کودکان در مسیحیت وجود دارد و معتقدند ملکوت الهی در وجود کودکان نهفته است. همچنین اعتقاد به منجی در بین مسیحیت و مسلمانان بعنوان یک نقطه مشترک خوب دیده می‌شود.

در ادامه سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در ادامه مراسم اظهار کرد: ولادت حضرت مسیح (ع) همیشه برای ما یک دوره آرامش به همراه دارد. امیدواریم در دانشگاه آزاد همه گروه‌ها بتوانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند. حضور اسقف اعظم سرکیسیان در این جشن برای ما باعث افتخار است.

او افزود: شهدای ارمنی از نمونه‌های افتخارآفرین در کشور ما هستند و ما هم به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
همیشه این مراسم دانشگاه ازاد بخور بخور داره . مثلا 450 نفر اعلام نفرات میکنند 350 نفر حاضر میشند و مابقی غذاها در صندوق عقب برگزارکنندگان غیب میشود .
آخرین اخبار