منادی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با مهارت افزایی دانشجویان، در رشد اقتصادی کشور و اشتغال جوانان نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ما امروز در جنگ دانش هستیم و باید تلاش کنیم دانشگاه‌ها در اوج باشند.

منادی افزود: در مجلس شورای اسلامی دو تکلیف برای مهارت افزایی در نظر گرفته شده است. برای دانشگاه‌ها در آموزش عالی ۳۰ درصد پیش بینی شده است و آخرین آمار ۱۴ درصد است که ۱۶ درصد از این آمار عقب هستیم.

او ادامه داد: موضوع بهروه وری برای ما بسیار حائز اهمیت است. دانشگاه‌ها می‌توانند با مهارت افزایی دانشجویان، در رشد اقتصادی کشور و اشتغال جوانان نقش بسزایی داشته باشند.

منادیان گفت: دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند با مهارت افزایی این ۱۶ درصد عقب ماندگی را جبران کند.طبق آمار تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ شرکت‌ دانش بنیان، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با ۴۰۰ هزار نفر نیرو، اشتغالزایی فروش داشته اند.

او گفت: نیاز ما به فناوری و نوآوری قابل توجه است. قانون جهش تولید دانش بنیان از هفته آینده در مجلس عملیاتی می‌شود تا سرعت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در بودجه ۱۴۰۱، نگاه بسیار پایینی به آموزش عالی شده است که باید یک بازبینی در این زمینه صورت بگیرد. رتبه علمی ما هم اکنون ۱۵ است و باید تلاش کنیم حداقل به رتبه ۱۰ در سطح جهان برسیم و این امر فقط با فعالیت دانشگاه‌ها و مهارت افزایی دانشجویان امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار