دو شرکت Dell و اینتل در حال پردازش ایده ای هستند تا تعمیرات و بازیافت قطعات لپ‌تاپ ها آسان تر انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ubergizmo، وقتی یک شرکت یک ابزار را توسعه می‌دهد، واضح است که موضوع مهم این است که ابزار باید بتواند کار کند و کاری را که قرار است انجام دهد را به خوبی انجام دهد. با این حال، گاهی اوقات برای صرفه جویی در زمان و هزینه، برخی از شرکت‌ها واقعاً به نحوه طراحی داخلی یک ابزار فکر نمی‌کنند، تا زمانی که کار می‌کند، این برای آن‌ها کافی است.

با این حال این موضوع به نوبه خود می‌تواند یک کابوس در مورد تعمیر یا بازیافت قطعات باشد، اما این چیزی است که دل می‌خواهد با Concept Luna به آن بپردازد. این یک همکاری با اینتل است که در آن Dell یک لپ تاپ مفهومی طراحی کرده است که به اعتقاد آن‌ها نه تنها تعمیر آن آسان‌تر است، بلکه بازیافت آسان تری نیز خواهد داشت. این ایده شامل نحوه طراحی مجدد مادربرد لپ‌تاپ توسط Dell می‌شود که ۷۵ درصد کوچک‌تر است و ۲۰ درصد اجزای کمتری نسبت به قبل استفاده می‌کند. همچنین به پوشش بالایی نزدیک‌تر می‌شود تا به خنک‌کننده بهتر دسترسی داشته باشد و آن را از باتری‌ها دور نگه می‌دارد تا بهتر عمل کند.

لپ تاپ سبز دل

دل همچنین تعداد پیچ‌ها را کاهش می‌دهند تا دسترسی به قطعات داخلی آن آسان‌تر شود. این شرکت پیشنهاد می‌کند که PCB می‌تواند با استفاده از مواد زیستی ساخته شود، و بهتر است از چسب پلیمری محلول در آب برای حذف آسان‌تر اجزا بدون آسیب رساندن به آن‌ها استفاده شود. همانطور که گفته شد، از آنجایی که این موضوع در حال حاضر یک ایده است، نمی‌توان گفت که آیا دل قصد دارد آن را به واقعیت تبدیل کند یا خیر، اما این ایده جالبی است که شاید در آینده شاهد آن باشیم که تولیدکنندگان بیشتری از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.