ناسا خطرات سفر‌های فضایی را بررسی می‌کند

ناسا قصد دارد هنگام برنامه ریزی برای ماموریت‌های آینده خود از انواع خطرات سفر فضایی برای فضانوردان در نظر بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس، انسان‌ها برای زندگی در فضا ساخته نشده اند و حضور در آنجا می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی انسان داشته باشد. برای سازمان های فضایی مانند ناسا، هدف اصلی شناسایی این خطرات است تا بتواند آن‌ها را کاهش دهد.این مسئله، موضوع جلسه مجازی ناسا در نوامبر بود. یک جلسه مجازی با عنوان "خطرات سلامتی برای انسان در توسعه برنامه‌های آینده" که به بحث در مورد دانش و تلاش‌های تحقیقاتی کنونی پیرامون تأثیر سفر‌های فضایی بر سلامت انسان اختصاص داشت.

هر یک از اعضای این جلسه تاکید کردند که خطرات سلامتی ناشی از سفر‌های فضایی پیچیده، چندوجهی است و انواع خطرات باید هنگام برنامه ریزی ماموریت‌های آینده به دقت در نظر گرفته شوند.

پنج نوع خطر اصلی که فضانوردان را تهدید می کند

دانشمندان هنگام بحث در مورد خطرات ناشی از زندگی در فضا و سفر‌های فضایی، اعلام کردند که پنج نوع اصلی وجود دارد. دو نوع از این خطر ها، پرتو‌های مضر و تغییر در گرانش است که به طور پیش‌فرض با حضور در فضا مشکلاتی را برای فضانوردان ایجاد می‌کند. تحقیقات نشان داده است که هر دو این موارد می‌توانند اثرات منفی عمده‌ای بر بدن و حتی مغز داشته باشند. موارد دیگری مانند انزوا و حبس و همچنین قرار گرفتن در یک محیط بسته از جمله خطرات برای سلامت روحی و جسمی انسان است.

سپس می‌توان به خطراتی اشاره کرد که با دوری از زمین مطرح می‌شود. هر چه انسان‌ها از زمین دورتر شوند، زندگی در فضا تقریبا از هر نظر خطرناک‌تر می‌شود.

سفر فضایی

با سفر‌هایی که فاصله فضانوردان با زمین را بیشتر و بیشتر می‌کند، دسترسی به همه چیز از غذای تازه گرفته تا دارو‌ها بسیار دشوار خواهد بود. در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان خیلی از ما دور نیستند و می‌توان به طور معمول برای خدمه ایستگاه منابع و تجهیزات لازم را ارسال کرد. اما ماموریت به ماه یا مریخ مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

در این ماموریت‌ها تأخیر‌های ارتباطی افزایش می‌یابد احتمال قطع ارتباط نیز وجود دارد. همچنین اگر یک موقعیت اورژانس پزشکی به وجود بیاید، بازگشت به زمین بیشتر طول می‌کشد. در مورد ماه، بازگشتن به زمین در چند ساعت امکان پذیر نیست و ممکن است چند روز طول بکشد. در سفر‌های احتمالی به مریخ که در آینده انجام خواهند شد، زمان بازگشت به زمین به هفته‌ها و یا ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

با این حال، به گفته دانشمندان مهم نیست که چقدر روی زمین آمادگی لازم را داشته باشید، هر ماموریت فضایی می‌تواند با خطر همراه شود. ناسا دارای بیش از ۸۰۰ استاندارد بهداشتی است که بر اساس تحقیقات فعلی ایجاد شده اند. این استاندارد‌ها همه چیز از مقدار فضایی که فضانوردان باید در یک فضاپیما داشته باشند تا میزان از دست دادن عضلات و استخوانی که برای سلاماتی خطر ساز نیست را شامل می‌شود. این استاندارد‌ها همچنین شامل سطوح آمادگی جسمانی و سلامتی فضانوردان قبل از رفتن به فضا باید رعایت کنند نیز می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
دستش درد نکنه .لطفا هر چی شد خبر بدین چون میخوام برم تا فضا .یا خدا فقط جاده هاش خوب باشن