کمک مالی ناسا به ۳ شرکت توسعه دهنده ایستگاه فضایی

ناسا تصمیم گرفته است به عنوان کمک مالی، بودجه‌ای را برای توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری اختصاص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورج، ناسا به تازگی نام سه شرکت آمریکایی که برای توسعه بیشتر ایستگاه‌های فضایی خصوصی بودجه دولتی دریافت می‌کنند را انتخاب کرد. از میان مجموعه‌ای از ۱۱ پیشنهاد، ناسا سه شرکت «بلو اوریجین»، «Nanoracks» و «نورثروپ گرامن» را برای دریافت بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از بودجه فدرال انتخاب کرده که از طریق سه قرارداد جداگانه به این شرکت‌ها داده می‌شود.

ناسا در ماه جولای شروع به دریافت پیشنهاد‌هایی برای برنامه توسعه تجاری مدار پایین زمین (CLD) کرد که هدف آن حمایت از توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری است. این تلاش‌ها بخشی از یک طرح بزرگتر برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با ایستگاه‌های فضایی تجاری است. از طریق این روش، ناسا به مشتری صنعت فضایی تجاری تبدیل خواهد شد و به این ترتیب می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند و این هزینه را بیشتر بر تحقیقات،اکتشاف اساسی متمرکز کند.

ایستگاه فضایی

بلو اوریجین قرار است ۱۳۰ میلیون دلار برای توسعه طرح «Orbital Reef» دریافت کند. «Orbital Reef» یک طرح مفهومی ایستگاه فضایی است که این شرکت برای اولین بار در اکتبر از آن رونمایی کرد. این طرح با مشارکت «سیرا اسپیس»، سازنده هواپیمای فضایی سرنشین دار «دریم چیسر» در حال توسعه است. بلو اوریجین می‌گوید این ایستگاه تا نیمه دوم این دهه به بهره برداری می‌رسد.

«نانو رکس» نیز ۱۶۰ میلیون دلار برای طرح مفهومی ایستگاه فضایی خود به نام «Starlab» دریافت می‌کند. طبق مطبوعاتی ناسا، Starlab که برای نگهداری حداکثر چهار فضانورد و انجام تحقیقات پیشرفته در زمینه زیست شناسی، علم مواد و موارد دیگر طراحی شده، برای پرتاب در سال ۲۰۲۷ در نظر گرفته شده است.

بودجه ۱۲۵.۶ میلیون دلاری نیز به «نورثروپ گرامن» این فرصت را به این شرکت می‌دهد تا با استفاده از فناوری‌های موجود خود مانند فضاپیمای Cygnus، که در حال حاضر محموله‌ها را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می‌کند، یک ایستگاه فضایی تجاری و جدید را توسعه دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.