ناسا به دلیل تهدید‌های ناشی از زباله‌های فضایی در نزدیکی ایستگاه بین المللی برنامه پیاده روی فضایی خود را به تعویق انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورج، ناسا پس از دریافت اخباری مبنی بر تهدید ایمنی احتمالی از سوی برخی زباله‌های فضایی مجاور، پیاده‌روی فضایی را که قرار بود امروز توسط دو فضانورد در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شود، به تعویق انداخت. مشخص نیست این منبع این زباله‌ها کجاست، اما این اتفاق دو هفته پس از آن رخ داده که روسیه یکی از ماهواره‌های خود را در مدار منفجر کرد.

کایلا بارون و توماس مارشبرن، فضانوردان ناسا آماده بودند تا امروز صبح، لباس فضایی بپوشند و محدوده ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کنند تا آنتن بیرونی ایستگاه را جایگزین کنند. این پنجمین راهپیمایی فضایی برای مارشبرن و اولین راهپیمایی برای بارون محسوب می‌شد.

پیاده روی فضایی

اما قبل از اینکه آن‌ها بتوانند راهپیمایی خود را شروع کنند، پرسنل ناسا در بخش کنترل ماموریت، راهپیمایی فضایی را متوقف کردند.ناسا در یک پست کوتاه اعلام کرد که زمان کافی برای ارزیابی کامل خطر زباله‌های ایجاد شده برای فضانوردان ندارد و به همین خاطر تصمیم گرفته تا راهپیمایی فضایی را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازد.

این دومین بار در دو هفته گذشته است که تهدید زباله‌های فضایی برنامه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی را تغییر می‌دهند. ناسا تایید نکرد که ایا این تعویق به زباله‌هایی که به وسیله آزمایش ASAT ایجاد شدند، ارتباط دارد یا خیر، اما این آژانس اعلام کرد که این تاخیر تاثیر زیادی بر فعالیت ایستگاه نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار