وزیر کشاورزی لبنان با حمایت از حزب الله و وزیر سابق اطلاع رسانی این کشور گفت: جنگ یمن باید هر چه سریعتر پایان یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، عباس الحاج حسن، وزیر کشاورزی لبنان با حمایت از حزب‌الله و جرج قرداحی، وزیر سابق اطلاع رسانی این کشور که به سبب انتقاد از جنگ سعودی علیه یمن با هجمه‌ای بی سابقه مواجه شد؛ تاکید کرد که جنگ یمن به عنوان بزرگترین جنگ باید هر چه سریعتر پایان یابد.

عباس الحاج حسن با اشاره به لزوم متوقف شدن جنگ یمن به عنوان بزرگترین جنگ در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد: هیچ انسانی نمی‌تواند صد‌ها هزار کشته، آواره و گرسنه یمنی را ببیند که همواره به دنبال امید می‌گردند و آن را پیدا نمی‌کنند سپس بگوید باید جنگ ادامه یابد؛ بنابراین صرف نظر از علت این جنگ و عامل آن و اینکه چه کسی پیروز می‌شود، معتقدیم که جنگ باید پایان یابد.

او با اشاره به اینکه استعفای جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان یک تصمیم خودخواسته توسط وی بود و هیچ کس این استعفا را به او تحمیل نکرد تاکید کرد: هیچ شخصی را نمی‌توان قبل از اینکه مسئولیتی را به عهده بگیرد، پاسخگو کرد و هر انسانی حق دارد در این دنیا در خصوص هر چیزی صحبت و اظهار نظر کند چرا که آزادی عقیده باید باشد.

وزیر کشاورزی لبنان همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: همه جناح‌ها و نیرو‌های سیاسی وزن، ارزش و محبوبیت خود را در مجلس دارند و حزب الله در مجلس و دولت حضور دارد و در سوریه در دفاع از لبنان، اقدام مقاومتی انجام داده و شهدایی نیز تقدیم کرده است. بنابراین، هم حزب الله و هم سلاح مقاومت مشروع و قانونی است و هیچگاه با ادعای عربستان سعودی درباره وابستگی دولت لبنان به حزب الله موافق نیستم.

عباس الحاج حسن افزود: سوریه یک کشور همسایه و برادر لبنان است و همیشه در کنار این کشور بوده است و اینکه ما ترانزیت را متوقف کنیم یا مرز بین لبنان و سوریه را ببندیم کاملا غیرطبیعی است. هیچ چیز مانع گفت‌وگو میان دمشق و بیروت نیست و باید مفهوم همکاری در زمینه‌های کشاورزی بین لبنان و سوریه وجود داشته باشد.

الحاج حسن در خصوص بخش کشاورزی نیز تاکید کرد: این بخش با مشکلات زیادی مواجه است، اما امید همیشه وجود دارد و عزم و اراده لازم نیز وجود دارد، بنابراین امکان بهبود هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار