معاون وزیر نیرو گفت: در طول چهار سال آینده ۹۰۰ پروژه بزرگ در صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا خواهد شود.

به گزارش روابط عمومی به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو صبح امروز در نشست تخصصی مدیران صنعت برق و انرژی با علی اکبر محرابیان، گفت: قرار است در طول چهار سال آینده ۹۰۰ پروژه بزرگ در صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا شود.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها باعث جهش تولید، افزایش قابل توجه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد تولید برق کشور، ارتقا و تعمیق برنامه‌های مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف با توسعه پلتفرم‌های هوشمند انرژی خواهد شد، گفت: توسعه ظرفیت و ارتقای پایداری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق و ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با توسعه زیرساخت‌های تبادلات منطقه‌ای از دیگر دستاورد‌هایی است که با اجرای این برنامه‌ها حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید 

وی گفت: بر این اساس تا تابستان سال آینده ۴ هزار و ۹۴۹ مگاوات از محل واحد‌های جدید نیروگاهی و ۱۱۱۳ مگاوات نیز از محل ارتقای واحد‌های حرارتی موجود به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: بر اساس برنامه، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در طول چهار سال آینده به ۱۲۰ هزار مگاوات و ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع کشور به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: در قالب این برنامه تا سال ۱۴۰۴ حدود ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی جدید افزوده خواهد شد که در این راستا ۱۵ هزار مگاوات توسط شرکت برق حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات با همکاری صنایع و ۱۰ هزار مگاوات نیز نیروگاه تجدیدپذیر احداث و به مدار تولید وارد خواهد شد.

حائری در عین حال به ضرورت افزایش قابلیت انعطاف پذیری شبکه برق نیز اشاره کرد و گفت: به این منظور علاوه بر تاکید بر توسعه ظرفیت‌های جدید نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای، راندمان نیروگاه‌ها نیز از ۳۹ درصد کنونی به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت که باعث کاهش سوخت مصرفی نیروگاه‌های حرارتی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار