رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت ۲ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۳۴ تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۰۸ بیمار در بیمارستان های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۴۰ بیمار مبتلای قطعی و هفت بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه  خدمات درمانی دریافت می کنند.

او افزود: از مجموع ۲۲۰ نمونه پی سی آر و تست سریع دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تعداد  ۸۳ هزارو ۷۲۵ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه طی چند روز گذشته تقریبا کمترین آمار موارد مثبت و موارد بستری در بخش‌های ویژه طی یک سال گذشته گزارش شده، افزود: ۹۶ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان تاکنون بهبود یافته و بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ تن هم اکنون در قرنطینه هستند.

او ابراز داشت: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در نوبت اول ۹۲ درصد و نوبت دوم ۷۷ درصد تزریق شده که بیشترین میزان تزریق واکسن در شهرستان‌های لنده و دنا بوده است و خوشبختانه در حوزه واکسیناسیون نظام آموزشی نیز همچنان در صدر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: تزریق واکسن نباید موجب کاهش دستورالعمل های بهداشتی در جامعه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.