فرماندار هشترود گفت: ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان تاکنون نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این شهرستان در رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در پوشش این واکسن قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین امینیان فرماندار هشترود گفت:تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۹۴.۹ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال و ۴۴ هزار و ۵۸۲ نفر معادل ۹۲.۵درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه ۸۷.۵۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان نوبت دوم و ۹ درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: دریافت دز سوم واکسن از سوی جمعیت بالای ۴۰ سال شهرستان به ۲۱ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه ۸۸ درصد فوتی‌های کرونا در این شهرستان از میان افراد بالای ۴۰ سال بودند، افزود: کل مبتلایان قطعی در شهرستان به سه هزار و ۶۹۱ نفر رسیده است که هزار و ۸۹۰ نفر شهری مابقی روستایی هستند.

فرماندار هشترود  مجموع فوتی‌های کرونا تا زمان حاضر را ۹۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۳۴ نفر از این تعداد شهری مابقی روستایی و ۴۴ نفر مرد و مابقی زن بودند.

سلیمان جعفرزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود هم در مورد روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان گفت: افراد بالای ۴۰ سال که دو دز گذشته واکسن را از نوع سینوفارم، بهارات و برکت دریافت کرده‌اند، پس از گذشت سه ماه از تاریخ تزریق دز دوم، برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند.

به گفته او افراد بالای ۶۰ سال که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ دریافت دز دوم باید برای دریافت نوبت یادآوری مراجعه کنند.

اوافزود: مردم شهرستان می‌توانند برای دریافت دز سوم یا دز یادآور خود در روستا‌ها به خانه‌های بهداشت یا مراکز بهداشتی درمانی خود یا در شهر به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.