خودروی خودکار مرسدس بنز راه اندازی شد

مرسدس بنز با سیستم خودکار جدیدش که بدون نیاز به راننده حرکت می‌کند به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس در آغاز سال ۲۰۲۲ سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ جدیدی را در آلمان راه اندازی خواهد کرد. این خودرو Drive Pilot، نام دارد و برای مدل‌های S-class و EQS در دسترس خواهد بود. قابلیت این سیستم تا سرعت ۳۷ مایل در ساعت در بزرگراه‌های تعیین شده که قابل اجرا است.

مرسدس می‌گوید برای آخرین سیستم رانندگی خودرو‌های سطح ۳ خود تاییدیه نظارتی آلمان را دریافت کرده است. این فناوری امکان رانندگی بدون راننده را در شرایط خاص فراهم می‌کند و برخلاف سیستم‌های سطح ۲ مانند سوپر کروز کادیلاک، نیازی به نگاه کردن راننده به جاده در حین فعال بودن سیستم ندارد. آئودی قبلاً سیستم مشابهی را در A۸ راه‌اندازی کرده بود، اما بعداً از درخواست تأیید دولت در اروپا و ایالات متحده منصرف شد. همچنین شرکت هوندا در اوایل سال جاری فناوری سطح ۳ را در ژاپن راه‌اندازی کرد.

خودروی خودکار مرسدس بنز

Drive Pilot  از سال 2022 در آلمان در دسترس قرار می گیرد

Drive Pilot ابتدا در آلمان برای سدان کلاس S از اوایل سال ۲۰۲۲ و بعداً برای EQS الکتریکی در دسترس خواهد بود. مرسدس می‌گوید ما در حال آزمایش این سیستم در ایالات متحده و چین هستیم. این خودرو تا کنون می‌تواند در بزرگراه‌های تعیین شده در آلمان کار کند که در مجموع مسافت ۸۱۹۷ مایل را شامل می‌شود و فقط تا ۳۷ مایل در ساعت کار می‌کند.

خودروی منحصر به فرد، از مجموعه جدید سنسور‌ها استفاده می‌کند که سایر ویژگی‌های کمک راننده را فعال می‌کند. این ویژگی‌ها شامل سنسور‌های اضافی LiDAR، دوربین‌ها و سنسور رطوبت در چهار چرخ است و برای سیستم‌های فرمان، ترمز و الکتریکی، گاوصندوق وجود دارد.

سیستم Drive Pilot از راننده می‌خواهد تا در صورت عدم رعایت شرایط خاص، کنترل را به دست بگیرد. اگر راننده این کار را انجام ندهد، سیستم خودرو را متوقف می‌کند، چراغ‌های خطر را روشن کرده سپس عملکرد تماس اضطراری را فعال خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار