کارشناس هواشناسی گفت: جمعه به سبب وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز به طور موقت از غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و سایر شهر‌های صنعتی کاسته می‌شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با   باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و غرب تهران بارش باران گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

او افزود: جمعه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. یکشنبه و دوشنبه در شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد:جمعه و شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. شنبه در شمال شرق وزش باد شدید و کاهش نسبی دما و یکشنبه در شرق جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

او گفت: روز جمعه به سبب وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز به طور موقت از غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت کاسته شده و از روز شنبه تا تا پایان هفته شرایط برای انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی فراهم است.

کارشناس هواشناسی درباره آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف تا نیمه ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش باد است و بیشترین دمای تهران به ۱۴ درجه و کمترین آن به ۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار