رئیس سازمان صمت مازندران گفت:با تعیین تکلیف واحد‌های راکد اجازه جولان دلالان به شهرک‌های صنعتی را نخواهیم داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: پایشی از واحد‌های صنعتی راکد استان در سال‌های گذشته انجام  شده و اراضی مسکوت و واحد صنعتی راکد هم طبق قانون توسط مراجع دارای صلاحیت باید تعیین تکلیف شود که با این کار اجازه جولان دلالان در شهرک‌های صنعتی را نخواهیم داد.

او گفت: شهرک صنعتی مکانی برای تولید و اشتغال است، اما برخی دلالان با تکیه بر سود و منفعت شخصی با برخی از صاحبان واحد‌های صنعتی بدهکار وارد همکاری می‌شده و در تعیین قیمت اراضی و جواز صنعتی نقش آفرینی می‌کنند که این رویه اشتباه باعث می‌شود که شهرک صنعتی از حال تولید به ابزار برای خرید و فروش مِلک تبدیل شود.

قوانلو گفت: افزایش قیمت زمین در شهرک صنعتی مازندران و دیگر نقاط کشور هر سه ماه یک بار از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور انجام می‌گیرد و وجاهت قانونی دارد و مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران طبق قانون نسبت به افزایش قیمت زمین شهرک‌های صنعتی اقدام کردند.

او گفت: خرید و فروش جواز زمین توسط افراد سودجو ممنوع است و در بعضی موارد شنیده می‌شود، مالکی زمین صنعتی خود را به قیمت متری سه میلیون تومان به فرد دیگری واگذار می‌کند در حالی که قیمت مصوب دولتی این زمین متری ۵۰۰ هزار تومان است که تعیین قیمت‌های این‌چنینی باعث نارضایتی سرمایه گذاران می‌شود.

قوانلو گفت: در شهرک صنعتی آمل برخی دلالان قیمت زمین به دور از چشم شرکت شهرک‌های صنعتی را تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند و تولیدکننده واقعی براساس چشم اندازی که تعریف کرده مجبور است با توجه به کمبود زمین، نسبت به خرید زمین با قیمت درخواستی دلخواه دلال اقدام کند.

او گفت: قانون را درست باید اجرا کنیم و با ممنوعیت خرید و فروش جواز زمین از سوی دلالان و اشخاص حقیقی، به طور حتم بازار سودجویان و افرادی که چشم طمع بخش تولید و صنعت دارند، برچیده می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.