یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص راه کاهش قیمت خودرو توضیحاتی داد.

روح الله طالبی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از چالش های جدی که خودروسازان با آن‌ رو به رو هستند، عدم برابری عرضه و تقاضای خودرو است. خودروسازان در سال ۱۳۹۰ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کردند که اکنون بعد از یک دهه به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده است.

این کارشناس خودرو گفت: عرضه قطره چکانی خودرو (کمتر از یک میلیون دستگاه) باعث شده قیمت ها در چند سال گذشته افزایش پیدا کند و قدرت خرید این کالا کاهش پیدا کند.

طالبی ادامه داد: وعده ای از طرف وزارت صمت داده شده که تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۳ میلیون خودرو در سال خواهیم رسید ، اما اینکه چطور این اتفاق می افتد، سوالی که است مسئولان وزارت صمت باید به آن پاسخ دهند.

او گفت: اگر بتوانیم تولیدات را در سال آینده به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسانیم، تعادل بین عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و قیمت های حبابی کنونی که در بازار وجود دارد، شکسته می شود. قیمت های کنونی بیش از آنچه است که خودرویی ارزش دارد و باید کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۰
باید فعلا برای جوابگویی تقاضای خودرو دربازار،واردات خودرو انجام شود ودرآینده نزدیک خودروسازی دیگروارده عرصه رقابت شود وازتوان نخبگان وپتانسیل وزارت دفاع ونیروهای مسلح استفاده کند وبازار رقابت واقعی بین خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
چاره کار قیمت وکیفیت خودرو .شکستن انحصاره .با اضافه کردن .دوتا خودرو ساز دیگه ممکنه رقابت سالم بوجود بیاد که مطمئنا حکمرانان ودولتو مجلس بااینکار مخالفند . مثل گذشته.تاحالا اجازه شکستن مافیارو ندادند. عاقلان دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
بله وجود دارد راهش افزایش ارزش پول ملی است راهش اعتبار بین کشورهای جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
آیا راهی برای کاهش قیمت خودرو وجود دارد؟ این الان سواله که داری می پرسی یا جوک سال
خودرو می خواهیم چی کار کنیم یک قبر برای مردن از سرمون هم زیاده این جا جای زندگی نیست جای بدبختی و گرانی و نداری و بیچارگیه زنده بودن ما از بی کفنیه خودرو تو سرمون بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
باز هزار رحمت به خودرو رشد قیمتی نداشته اگر سود مافیایی قیمت شرکت وبازار نبود الان قیمت پراید 200میلیون بود اینها همه سیاستهای اشتباه سریالی تصمیم گیران مملکت است که مردم را به فلاکت سوق داده است ثروتمندترین کشور دنیا با مردمانی فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
نیازی به کارشناس نیست همه مردم علتهای گرانی و یکه تازی ایران خودرو و سایپا را در این اوضاع نابسامان مردم میدانند.چشم بسته غیب گفتی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
دلیل کاهش تولید رو هم میپرسیدین از این مثلا کارشناس.خودروساز توان تولید نداره چون نقدینگی نداره چون رسما ورشکسته اس.ورشکسته تو اقتصاد یعنی مرده.از مرده چه انتظاری دارین؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
اگه وزارت دفاع بخواد بله
آخرین اخبار