طرح واردات خودرو به عنوان یکی از بندهای ساماندهی بازار خودرو مجدد از مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس بازگشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان. سخنگوی شورای نگهبان در توییتی نوشت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

طرحی که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و نمایندگان مجلس با این طرح موافقت کردند و قرار شدب با شرط و شروطی اجرا شود. 

نمایندگان مجلس در ۲۶ آبان با گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت تامین نظر شورای نگهبان با ۱۹۳ رای موافق، ۹ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بر این اساس ماده (۴) این طرح بدین شرح اصلاح می‌شود: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

تبصره ۱- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص‌های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودرو‌های وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آن‌ها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به صورت سالانه، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تبصره ۲- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال نماید و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.

تبصره ۳- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است سیاست‌های تشویقی برای اولویت دهی و حمایت از واردکنندگان خودرو را که به انتقال فناوری و سرمایه گذاری در تولید خودرو اقدام میکنند، تدوین و اعمال نماید.

تبصره ۴- دستور العمل مربوط به خدمات پس از فروش خودرو‌های وارداتی با لحاظ پرهیز از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می‌گردد.

واردات خودرو، بازار خودرو را تنظیم می کند؟

سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان درباره گفت: در راستای رفع ایراد شورای نگهبان به مصوبه واردات خودرو، مجلس پیشنهادات متعددی را که مطرح شده بود بررسی کرد. یکی از پیشنهاداتی که مطرح شده بود در مجلس تصویب شد و برای تایید شورای نگهبان ارسال شد.

به گفته این نماینده مجلس یازدهم، مفهوم مصوبه واردات خودرو مجلس این است که اگر تولیدکننده خودرو در ازای صادراتی که دارد از محل ارز حاصل از صادرات، اجازه داشته باشد خودرو وارد کند. هدف از این کار تنظیم بازار است، امروز در بازار قیمت خودرو افزایش پیدا کرده، اما عمده این افزایش قیمت‌ها بحث روانی بازار بوده و دلیل دیگر هم عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌هاست که متولی این تصمیم گیری‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت است.

پس از تصویب این طرح، برخی کارشناسان خودرو با اجرای آن موافق و معتقد بودند که این طرح می تواند باعث ثبات قیمت ها در بازار و افزایش عرضه خودرو شود.

اثرات مثبت واردات خودرو در بازار چیست؟

ابوالفضل خلخالی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شرایطی که تولید کنندگان داخلی میزان عرضه مورد نیاز را نتوانند متناسب با نیاز بازار خودرو داشته باشند، می‌توانیم از ابزار واردات خودرو استفاده کنیم.

او گفت: واردات می‌تواند پیامدهایی مانند کنترل عرضه و کنترل قیمت ها و همچنین افزایش کیفیت محصولات داخلی را به همراه داشته باشد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در توییتی تایید کرد که مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد و با واردات در ازای صادرات عمدتا قطعات یا خودروی مازاد در راستای کاهش قیمت همزمان با تقویت صنعت خودر گام بلندی برداشته است. 

گزارش - بازار خودرو با آزادسازی واردات آرام می گیرد؟

از طرفی برخی کارشناسان با اجرایی شدن این طرح مخالف هستند که می گویند اجرایی شدن این طرح باعث ثبات در بازار خودرو نمی شود.

اثرات منفی طرح واردات خودرو در بازار

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو گفت: واردات خودرو طبق قانون می‌توانست تعرفه بالا داشته باشد تا دولت از منابع ارزی صیانت کند. قیمت زمانی بالا می‌رود که در یک شرایط متعادل عرضه یک کالا کم می‌شود.

او افزود: قیمت هیچ کالایی را نمی‌توان به صورت دستوری نگه داشت، لذا راه کنترل افزایش عرضه است. واردات یکی از راه‌های افزایش عرضه است، افزایش عرضه به تولید داخلی وصل شده است. واردات و صادرات به این معنا است که مردم باید یک هزینه اضافی بدهند تا صادر کننده‌ها جان بگیرند.

کارشناسان معتقدند؛ امکان صادرات خودرو وجود دارد و به راحتی برخی از قطعات را می‌توان به خارج از کشور صادر کرد، اگر بناست دولت دخالت نکند لازمه آن این است که مجلس قانون بالادستی بنویسد و دخالت‌های غیر قانونی دولت را به قوه قضائیه معرفی کند.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه مسوولان به جای مردم، فقط منفعت خودروسازان را مدنظر دارند و بس. حق مردم مظلومی که همیشه از این کشور حمایت کرده اند این نیست. همین مردم بودند که ۸ سال در جنگی نابرابر مقابل دشمن چند ملیتی، مقاومت کردند و پیروز شدند. همین الان اگر دشمن خارجی قصد تجاوز به خاک کشور را داشته باشد همین مردم از خاک کشور دفاع می کنند و نه خودروسازان. پس مسوولین محترم، سعی در حمایت از منافع مردم داشته باشید و نه خودروسازان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چقدر خودروسازان داخلی، رشوه و حق السکوت دادن که موضوع ساده واردات خودرو با چنین موانعی روبرو شده! اما صبر مردم هم حدی داره. درست نیست که یک کارگر ساده ماهی ۴ میلیون تومان حقوق بگیرد و پراید ۱۸۰ میلیون تومان باشد. به غیر از ظلم و ستم خودروساز بر مردم چه نام دیگری بر این می توان نهاد؟ نباید تاوان سر پا ماندن خودروسازان را مردم بدهند. آنهم چنین خودروسازانی که غرق در رشوه و فساد مالی هستند. خودروسازان در دیگر کشورهای صاحب صنعت خودروسازی، به داد مردم خود می رسند. حال آنکه در کشور ما پا را روی گلوی مردم نهاده اند. از طرفی فشار می آورند که خودرویی وارد نشود و از طرف دیگر توانایی تامین تقاضای داخلی را ندارند و کار را به قرعه کشی و دلقک بازی کشانده اند. واقعا از بابت موضوع خودرو و قیمت آن، مردم ناراضی و ناامید هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ممنوعیت واردات خودرو یک هفته ای تصویب و اجرا شد اما آزاد شدن واردات شبیه به هوا کردن آپولو زمان بر شده است چرا؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
در کشورهای پیشرفته، اصلا واردات خودرو ممنونم نمی شود که برای لغو شدنش این همه نمایندگان مجلس و دولت وقت بگذارند. وقت آنها باید برای مسایل مهمتری گذاشته شود. ولی متاسفانه این وقت صرف مسأله ساده و پیش و پا افتاده ی واردات خودرو می شود. اگر کشور پیشرفته ای داشتیم، بلافاصله واردات آزاد و وقت مسوولین برای موضوعات مهمترین صرف می شد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
بعد از ۴۰ سال یه طرح نیم بند در مورد واردات خودرو در قبال صادرات پراید به آلمان و ژاپن تصویب کردن اونم شورای نگهبان رد کرد.فقط خدا کنه زودتر بمیریم از دست همتون راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
بهتر بود به جای شورای نگهبان

می گفتی شورای رانت و پارتی بازی ،شورای انتصابات،،شورای نگهبانی از مافیای بنجل ساز
و شورای ضد عدالت و ضد مردم و ضد رای و انتخاب مردم


ای شناختی است که بنده طی چهل سال اژ این نهاد بدست آورده ام

مطمئنم اگر باشگاه خبرنگان جوان نیز از شرف وجدان و عدالت برخوردار باشند و ترس از شورای انتصاب نداشته باشند
با دقت و مطالعه گسترده در مورد آنچه این شورا رد کرده ولی حق و عدالت این بوده که تصویب و مهر تایید برا می گذاشته به این نتیجه خواهد رسید که این شورا دقیقا عکس فلسفه وجودیش ، یعنی جلوگیری از تصویب قوانین صد شرع و عدالت و ضد رای ملت حرکت کرده و کالا منفی بوده تا مثبت

ما مردم طرفدار اسلامیت قوانین و عدالت چ رای ملت هستیم و با هیچ نهاد و تشکلی مشکل نداریم و فقط رزومه آنها را مشاهده ، مطالعه و پر مورد لزوم وجود و منفی و مثبت بوده رزومه کاری آن نظر نی دهیم تا اصلاح شود و جامعه را بگند نکشد
Iran (Islamic Republic of)
کاوه اهنگر
۱۵:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
مگه میخواهید آپولو هوا کنید دارین سبک سنگین می کنید چه جوری جیب مردم را خالی کنید یه طرح مگه چقدر زمان می‌بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ارزش چند خودروی لوکس با فناوری ساخت آن برابری می کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۲۱:۱۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به قرآن به جای نمایندگان مجلس می بودم دسته جمعی استعفا میدادم و میومدم خونه تا شورای نگهبان و مجمع تشخیص ،تصمیم بگیرند.
یعنی 80 میلیون ایرانی و 300 نماینده ی انتخابیشون کشکن تا هر چه تصویب کنن به نفع ملت اینا مدام ردش کنن.و ملت ایران در حسرت خودروی با کیفیت و لوازم خانگی با کیفیت و تحمیل خرید کالای بی کیفیت مونتاژ دزدی،دق مرگ بشن؟؟؟؟؟
چه معنی داره نمایندگان به نمایندگی از 80 میلیون هموطن طرحی میدن و تصویب میکنن و مدام در راه شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت ملت رو علاف میکنن و آخرش ردش میکنن و یا میگن باید پراید بدی کره و سانتافه ی 2021 تحویل بگیری.
کجای دنیا اینچنین ملت رو در تنگنای انتخاب لوازم زندگی محدود میکنند؟؟؟؟
شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت اگه راست میگن اختلاس های چند صد هزار میلیاردی رو که حق اینهمه آدم فقیر به نون شب محتاج ره بردن و غارت کردن،برگردونن به بیت المال.
اگه راست میگن جلوی حقوق های نجومی رو بگیرند که هر فیش حقوقی نجومی بگیرا 30تا 50 خانوار رو سالانه نون میده.
چرا نمیذارید ملت حق انتخاب داشته باشند؟
چرا نمیذارید رقبای خارجی بیان تا خودرو سازا ببخشید(تابوت سازا) و تولید کنندگان لوازم خانگی به فکر ارتقاء محصولاتشون بیفتن؟؟؟
واقعا چرااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شورای نگهبان ،مجلس ، دولت ،و مجمع تشخیص بفرمایند چرا باید در کشور برای مافیا بازار انحصاری وجود داشته باشد و تولید کنندگان بنجل هر آشغالی را با هرقیمتی به مردم تحمیل کنند؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
اگر دلسوزی بگذارید میلیونها خودرو برقی وارداتی آزاد شود.
خودرو برقی که دیگه ایرادی نباید داشته باشه اگه به فکر سلامت ما و شهرها هستین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
شورای نگهبان چی بهشون قول دادن که جلوی واردات میگیره.آخه چرا؟اونا اصل مردمو هدف قرار دادن.بخدا ملت بدجور از دستتون عصبی هستن.یه روز شورش میشه که جمع ک دنش کار فیله
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
با توییت آقای قالیباف مشخص میشه این دو ارگان اصلا بویی از بحث کارشناسی و تحقیق و ... نبردند و فقط باید با التماس از این جماعت تاییدیه گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر قالیباف عزیز.باید واردات انجام بشه تا انحصار این دو کارخانه فرغون ساز شکسته بشه.دادستانی لطفاً ورود کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۴۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تولید خودرو میبایست به مرز ده ملیون در سال در این کشور برسد ،آیا توان تولید و تنوع هست؟؟؟
یقینا خیر.
آفرین به مجلس و شورای نگهبان .
اما آیا همین مجلس انقلابی و شورای نگهبان که اینقدر دلسوز رشد صنعت ملی و رشد خودروسازی ایرانند آنهم با جیب مردم ،به فکر تصویب طرحهایی برای رشد قطبها و تولید ده ملیونی خودرو قطعات خودرو هم هستن؟
آیا و آیا این دو نهاد چرا به فکر واردات خودروهای پاک برقی و تصویب طرحهایی برای ساخت جایگاه شارژ خوودرو برقی نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۳۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خوب این نماینده های مخالف و شورای نگهبان باید خیلی خودخواه و خود بین باشد که صنعت خودرو را فقط با جیب خالی مردم بخواهند رشد دهند.
این صنعت محدود چرا نمی‌خواهید بفهمید و نمیخواهید قبول کنید که نمی‌تواند با جهان رقابت کند و جهانی شود مگر اینکه به تولید ده برابری و به تنوع صدها مدل خودرو برسد.
پس واردات با این تولید و محدودیت طرح و نقشه و محدودیت تنوع و کیفیت باید آزاد شود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نیما
۱۵:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
هیچکس از پس مافیای خودرو بر نمیاد .این مافیا اینقدر نفوذ دارند که اگر از مجلس نشد شوری نگهبان شوری نگهبان نشد شوری مصلحت بالاخره ی جایی جلوشو میگیرند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نیما
۱۵:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
هیچکس از پس مافیای خودرو بر نمیاد .این مافیا اینقدر نفوذ دارند که اگر از مجلس نشد شوری نگهبان شوری نگهبان نشد شوری مصلحت بالاخره ی جایی جلوشو میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مکر چه طرحی است که آنقدر پاس کاری می کنید بس کنید در کشور را باز کنید چهل سال این دو خودروساز چه کار کردن برید ژاپن کره ترکیه را نگاه کنید درس بگیرید کارگر را کردید بهانه دومیلیون حقوق بگیر را فدای هشتاد میلیون کردید چرا باید خودرو بی کیفیت را نود درصد ارزش خود به خورد مردم بدهی رها شده ابا این ظلم به حق مصرف کننده نیست بس کنید بی عدالتی ظلم تا که چرا مثل دنیا اقتصاد شرکت ها ایران رقابتی نمی شود دولت چه می خواهد از این دو خودرو ار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
همه ای شماهادریک کاسه اش می خورین ومردم بازیچه ازنماینده گرفته تاوزیرش همه به فکرتلکه کردن جیب مردم هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ما دناپلاس ها رو فراموش نکردیم مطمئناً نماینده های مجلس هم فراموش نکردن نماینده های مجلس هیچ وقت اجازه واردات خودرو را نخواهند داد چون دیگه کسی ماشین بی کیفیت داخل رو نخواهد خرید. همین نماینده ها روز اولی که وارد مجلس شدن فوراً میخواستن جلوی گرانی خودرو را بگیرن فردای اون روز نفری یه دنا پلاس بهشون دادن بعد بجای اینکه جلوی گرانی رو بگیرن لایحه دادند که خودرو سازان اجازه دار هر سه ماه یکبار خودرو هارو گرون کنند اینا چطور میخوان از حق ملت ایران دفاع کنند با یه دناپلاس کلاً همه چی رو فراموش کردن . جلوی گرونی رو که نگرفتن هیچ ، اجازه دادند هر جور دوست دارن گرون کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تا پراید 180 میلیونی تو پاچه ملت میشه کرد چرا واردات؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
نه تنها وارد کردن خودرو بلکه نجومی شدن آب اقامتگاه غیر دایم هم گناه کبیره محسوب میشه مسوولین هرچه توبه کنند احدی بعنوان حق الناس نمیگذرد والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این طرح تائید هم بشه به جایی نمیرسه، آخه کدوم صادرات؟؟ فقط دارن با روح و روان مردم بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
دهدشت
۱۳:۵۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بابا اینا خودشان ماشین لوکس خارجی سوار میشن بعد میگن بقیه سوار نشن ،،،،،،،،،،،،،خدا حق مردم ایران را از گلوی انها در میاره،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،چقدر مردم باید تاوان بدن تا آقایون راضی بشن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به نظر من خودروسازان کارگران خودردوسازی راسپر خود وگروگان گرفته اند تا از زیزمسئولیت فرارکنند.دولت درزمینه خودرو باید باعزم جدی وارد شود واین نابسامانی راحل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به جای واردات خودرو. مونتاژ خودرو رو شروع کنید. کم کم قطعات رو ملی سازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
جبلی
۱۵:۲۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
هنوز خوابی ببم جان بیدار شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
ایران خودرو توان تولید نداره چون خودروی بی کیفیت در صادرات شکست میخوره. یک پولدار عربستانی، سمند رو به عربستان وارد کرد و کسی نخرید و برشکست شد و مجبور شد با قیمت خیلی خیلی پایین بفروشه ولی بازم نخریدن. ثروتش از بین رفت. بیچاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
داستان سرایی مفت وقتی کشوری خودرو های خارجی فراوان هست چرا سمند؟؟
تازه دیوانه بوده و فکر ایران خودرو و سایپا و یا فکر مسولان صنعت ما تو سرش بوده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
هر مسئولی که جلوی واردات خودرو رو میگیره باید جوابگوی خون هایی باشه که توی تصادفات جاده ای ریخته میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
یکی نیست به این عوامل خونخوار و انگل جامعه ایران (بنام دولت و حکومت ) بگوید اقتصاد آزاد است و عرضه و تقا ضا قیمت را مشخص میکند و شما که میخواهید به هر طریقی شده خون مردم را بمکید نه انحصار را برمیدارید و نه میگذارید اقتصاد آزاد باشد شما دنبال سهمی برای بریز و بپاش مدیریت بینسئولیت خود می باشید و بقیه اش چرت است و دلتان بحال مردم نسوخته
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
این طرح را باید خود دولت کنترل کنه نه مجلس و شورای نگهبان و مجمع همین کارها میکنند که کشور هیچ پیشرفتی نمیکنه باید دولت اختیارات داشته باشه و این طدح دست خودش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مگر این رئسا نمیتوانن در رسانه ملی حضور پیدا کنن که از رسانه امریکایی توییتر ک خودشان برای مردم فیلترکرده اند برای اطلاع رسانی استفاده میکنند ؟!! اگر فیلتر است چطور پیام به دست مردم برسد مگر اینکه خودشان فیلترشکن بفروشند به ملت . راه تنظیم بازار واردات خودرو خارجی با همان قیمت کارخانه بدون مالیات ۱۰۰ درصدی است البته مگر دو مافیا بزرگ صنعت گاری سازی ایران اجازه میدهند زورشان به همه میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
همش داستان در ظاهر زیبا با ادبیات غلمبه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سوال: اگر برای صادرات خودرو موجود هست، چرا همون خودرو ها رو وارد بازار نمیکنید تا بازار به تعادل برسه؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
درود بر ایران خودرو وسایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مسخره هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
نمیدونم چرا مجمع تشخیص جلو واردات کالاهای دیگه رو نمیگیره فقط گیرشون واردات خودرو..
Iran (Islamic Republic of)
کم
۱۱:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
وارد نکردن خودرو گناه کبیره وظلم به 99 درصد مردم ایراناست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
نه تنها وارد کردن خودرو بلکه نجومی شدن آب اقامتگاه غیر دایم هم گناه کبیره محسوب میشه مسوولین هرچه توبه کنند احدی بعنوان حق الناس نمیگذرد والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
نه تنها وارد کردن خودرو بلکه نجومی شدن آب اقامتگاه غیر دایم هم گناه کبیره محسوب میشه مسوولین هرچه توبه کنند احدی بعنوان حق الناس نمیگذرد والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چقدر مردم ایران پول دار شدند ما خبر نداشتیم 99درصد مردم می تونن ماشین خارجی بخرن خیلی خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
jk
۱۰:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سالانه میلیونها موبایل واجناس خارجی از خارج وارد می شود هیچ اشکالی ندارد که اگر هم وارد نشودجان مردم در خطرنیست حالا ممنوعیت واردات خودرو که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کندمگر مردم نمی فهمندکه یک جان بیشتر ندارند اون هم با خودرو ایرانی ازدست میدهند و هیچ کس حق ندارد جلو واردات خودرو ایمن وبا کیفیت خارجی را بگیرد واین جه قانونی است که بگوییم قطعات ماشین های ایرانی صادر کنیم به جای ان خودرو وارد کنیم مگر خارجی ه دیوانه اند که قطعات خودرویی ما را بخرند در صورتی که به عنوان زباله دور بریزند
Iran (Islamic Republic of)
حسین جوادی
۱۰:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام اون موقعه ای که واردات خودرو ممنوع شد شورای
نگهبان کجا بود که جلوی این تصمیم غلط رو بگیره
الان ببینید مغازه های بزرگ خیابان شریعتی وشهید
بهشتی رو چه صنفی خریده تمام دلال های ماشین
ازاین تصمیم سودهای رویایی بردن. ماشین های خارجی
شده رویا.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۲۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
به هر حال مردم اسیر خودروسازها هستند حداقل خودروسازها به اسیران خود کمی رحم کنند هم کیفیت و هم تعداد را افزایش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مگه خودروساز های ما در امریکا و اسرائیل زندگی میکنند ک زور هیچ ارگانی به انها نمیرسد ؟ جای تاسف دارد که همچین بلایی سر دین مردم اوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خواهش یه طرح سه فوریتی تو مجلس رای گیری بفرمایید بدانیم شما ها نماینده ملت هستید یا خائنان به ملت. دوستان اختلاس گرها دشمن خونی خدا وپیامبر. یا دارید جمع میکنید میرید! نرید این وضع پیش این دغعه خودمون بیرون ون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
واردات هر کالایی براحتی وجود داره اما خودرو چون دست مافیا زیاده توش هر جور که میشه یه سنگ میندازن جلوی وارداتش ....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
فقط ملت رو به تمسخر گرفتند..هرکس هر قسمت از بند و تبصرش به ضررشه رد میکنه...ظاهرا معافیای خودرو در شورای نگهبان و تشخیص مصلحت هم نفوذ کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
نتیجه این اقدامات خسمانه علیه ملت رو مردم در انتخابات پیش رو خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۸:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
کشور ما به علت بی تدبیری برخی مسئولان مثل افریقا شده ، افریقا از کشور های پر منابع و مستعد کشاورزی است اما به علت عدم مداوده با سایر کشور و مقررات من در آوردی همیشه فقیرند اعضای محترم شورای نگهبان و مجلس خودشان بهترین خودروهای خارجی را سوار می شوند از درد مردم چه خبر دارند که بعضی از خانواده ها باید برای خریدن یک خودرو بی کیفیت برای رفتن به سیزده بدر سالها زجر بکشند . باید واردات خودرو ازاد باشد اگر خودروساز های ایران می خواستند خودشان را به روز کرده بودند و با دنیا رقابت می کردند هر چند مرز ها را ببندید خبری از رشد خودرو در ایران نیست . در همین کشور عراق از پراید گرفته تا بهترین خودروهای خارجی وجود دارند و این مردم هستند که انتخاب می کنند ، اما در ایران ارزشی برای مردم قائل نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
واردات خودرو و کنترل نرخ گذاری خودروهای وارده بگونه ای که حاشیه سود سرمایه گذار تأمین و از آن طرف درصد سقف سود ، نیز مشخص باشد تا نرخ گذاری غیرواقعی و افسانه ای نشود ، کمر گرانی خودرو را قطعا می شکند ولی افرادی و گروه های حامی خودروسازان داخلی از این امر ممانعت می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
رفت وبرگشتی که نتیجه اش سرکار گذاشتن مردمه،تا پرایدو۱۷۰ بخرن،مردم آگاه مسئولین تاحدی زبل،که باید آپ دیت شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چرا اعتراف نمیکنید که به لطف ذینفعان در این ده سال که همیشه منافع عمومی فدای منافع ذینفعان شد دیگه تنبونتان را هم تو بورس ،مشکلات آموزش پرورش و نسل آینده ،پرستان و اورژانس پر التهاب ،دارو درمان ،اب محیط زیست ایران خودرو ،یایپا ، نمیتوانید تنبونتان را هم بالا بکشید سند تحول با شکست مواجه شده و هیچ کس نیست اعتراف کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
چرا اعتراف نمیکنید که به لطف ذینفعان در این ده سال که همیشه منافع عمومی فدای منافع ذینفعان شد دیگه تنبونتان را هم تو بورس ،مشکلات آموزش پرورش و نسل آینده ،پرستان و اورژانس پر التهاب ،دارو درمان ،اب محیط زیست ایران خودرو ،یایپا ، نمیتوانید تنبونتان را هم بالا بکشید سند تحول با شکست مواجه شده و هیچ کس نیست اعتراف کند
آخرین اخبار