کتاب گزینه شعر محلی با نام «چقن بَسته» در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین رونمایی از کتاب گزینه شعر لهجه قهفرخی با عنوان «چِقِن بَسته» سروده منصور دهقان با حضور جمعی از شاعران، استادان زبان و ادبیات فارسی و همچنین مسئولان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الله شیروانی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: کتاب چقن بسته از جمله آثاری است که با به کارگیری مطلوب گویش قهفرخی در قالب اشعار، می‌تواند نقش مهمی در حفظ و ماندگاری این گویش و خرده فرهنگ‌های وابسته به آن داشته باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: سروده‌های منصور دهقان در کتاب چقن بسته از نظر ذات و سرشت به معنای واقعی، لهجه و گویش به شمار می‌روند.

شیروانی ادامه داد: مقدمه‌ای که در کتاب چقن بسته به قلم امید شفیعی قهفرخی آمده است از نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود و همچنین استفاده شاعر از قالب‌های غزل، مثنوی، رباعی و دوبیتی موجب شده است تا مردمی بودن آن به درستی حفظ شود.

او، حجم کتاب چقن بسته و تنوع اشعار را نیز قابل توجه خواند و اظهار داشت: منصور دهقان در این کتاب نشان داده است که بر عروض به خوبی تسلط دارد و پاورقی‌های ذکر شده در کتاب نیز خواننده را در یافتن معنای کلمات به خوبی هدایت می‌کند.

کتاب چقن بسته (گرینه شعرلهجه قهفرخی) به شمارگان یک هزار و ۲۵۰ نسخه و در ۱۴۸ صفحه از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار