مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در تشریح اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان افزود: از مهمترین برنامه‌های این هفته طرح «پیشخوان کتابخوان» است.

او رونمایی از کتاب‌های تازه منتشرشده را یکی دیگر از برنامه‌های استان در هفته کتاب معرفی کرد و افزود: رونمایی و معرفی کتاب «زندگی‌نامه شهید علی لندی» که یکی از فداکار‌های این استان است و توسط جمعی از مولفان نوشته شده با حضور خانواده وی و تجلیل از آن‌ها در این ایام برگزار می‌شود.

شریفی با اشاره به اجرای طرح کتابخوانی سلام همسایه، عنوان کرد: این طرح با عنوان «سلام همسایه، مهمان نمی‌خواهی؟» اجرا می‌شود و در آن به بحث فرهنگ میهمان‌نوازی و مطالعه پرداخته می‌شود. همچنین راه‌اندازی جشنواره مروجان کتاب و کتابخوانی در سطح استان، برگزاری نشست‌های ادبی، نقد و بررسی کتاب و عصر شعر نیز در فهرست برنامه‌های این دوره هفته کتاب قرار دارد.


بیشتر بخوانید


او همچنین درباره راه‌اندازی طرح «پیشخوان کتابخوان» بیان کرد: این طرح با همکاری و همراهی نهاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق کم‌برخوردار و مشکل‌دار استان که توسط استانداری شناسایی شده‌اند، اجرا می‌شود، این طرح سال گذشته هم اجرا شد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

ابراهیم شریفی به برگزاری عصر‌های شعر با گویش‌های محلی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تقویت همدلی و اتحاد در اغلب شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود. همچنین امسال بحث اهدای کتاب را نیز به صورت ویژه برای روستا‌ها و مناطق کم‌برخودار در نظر گرفتیم به خصوص روستا‌ها و عشایری که دسترسی به کتاب را ندارند.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار