محققان دانشگاه mit یک روش مبتنی بر طیف‌سنجی رامان برای تشخیص عفونت باکتریایی در محصولات کشاورزی توسعه داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از news.mit.edu، راهکار جدید دانشمندان می‌تواند برای مدیریت بیماری‌های گیاهان و بهره‌وری کشاورزی حیاتی باشد. با توجه به افزایش تقاضا برای تامین مواد غذایی و امنیت جهانی، نیاز روزافزونی برای بهبود سیستم‌های تولید کشاورزی وجود دارد. در سطح جهانی، عفونت باکتریایی در گیاهان یکی از عوامل اصلی کاهش عملکرد کشاورزی است. تغییرات آب و هوایی نیز سرعت گسترش بیماری‌های گیاهی را بیشتر می‌کند. از این رو، توسعه روش‌هایی برای تشخیص سریع و زودهنگام محصولات آلوده به بیماری مهم است.

تغییرات آب و هوا

روش‌های تشخیص محصولات آلوده در مزارع

پروفسور Chua Nam Hai معاون TLL می‌گوید:" تشخیص زودهنگام گیاهان زراعی آلوده به بیماری گام مهمی برای بهبود مدیریت بیماری در گیاهان است. این روش از گسترش بیشتر بیماری به سایر محصولات جلوگیری می‌کند. در قدیم فقط با بازرسی از گیاهان علائم و شدت بیماری قابل تشخیص بود." به نظر پروفسور راجیو رام پروفسور MIT این ایده شبیه انجام آزمایش‌های پزشکی برای شناسایی بیماری‌های انسانی در مراحل اولیه است. روش‌هایی مانند تشخیص مولکولی هم می‌توانند عفونت‌های باکتریایی را در گیاهان شناسایی کنند. هزینه انجام این روش بسیار بالاست. تجهیزات سنگین و بزرگی برای اجرای آن مورد نیاز است.

گیاهان آلوده

 این الگوریتم از روش آنالیز نوری بر مبنای لیزر استفاده می‌کند. توسعه این روش عملکرد مزارع کشاورزی را بهبود می‌بخشد. محققان در حال حاضر در حال کار بر روی توسعه طیف‌سنج‌های رامان قابل حمل هستند. این تحقیق توسط توسط بنیاد ملی تحقیقات سنگاپور و شرکت‌های فناوری (CREATE) پشتیبانی می‌شود. مرکز فکری و نوآوری SMART توسط MIT و NRF در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد. برنامه DiSTAP به رهبری محققان MIT و آزمایشگاه Temasek Lifesciences به مشکلات عمیق در تولید مواد غذایی در سنگاپور و جهان می‌پردازد. آن‌ها در حال توسعه ابزار‌های جدیدی برای اندازه گیری مداوم هورمون‌های مهم گیاهی هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار