مدیرکل تأمین‌اجتماعی خراسان‌جنوبی از فراهم شدن امکان ارائه خدمت برقراری مستمری از کارافتادگی به صورت غیرحضوری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع کرونا، از اول آذر ماه آن دسته از بیمه‌شدگانی که به علت وقوع حادثه ناشی از کار یا بروز بیماری، بخشی از توانایی جسمی خود را از دست می‌دهند می‌توانند به صورت غیرحضوری مستمری از کارافتادگی خود را برقرار کنند.

او افزود: پس از تأیید از کارافتادگی بیمه‌شده توسط کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون، صدور حکم برقراری مستمری از کارافتادگی به صورت کاملا غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir میسر شده است.

محمدی ادامه داد: در سرویس غیرحضوری برقراری مستمری از کارافتادگی، انواع تعهدات قانونی پیش بینی شده در ماده ۷۰ قانون ارائه می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: به صورتی که تمامی احکام برقراری مربوط به غرامت نقص مقطوع، از کارافتادگی جزئی، از کارافتادگی کلی ناشی از کار و از کارافتادگی کلی غیر ناشی از کار از طریق این سرویس انجام و تمامی مراحل اجرای فرآیند به مخاطب اعلام می‌شود.

او بیان کرد: راهنمای استفاده از خدمت غیرحضوری برقراری مستمری از کارافتادگی از طریق سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir در دسترس مخاطبین است. 

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۸۲۹ مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۰۸ نفر از کارافتاده هستند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.