محمدی گفت: دو شکارچی غیرمجاز که در ارتفاعات مناطق آزاد شهرستان راور اقدام به شکار حیوانات وحشی کرده و متواری شده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف محمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راور گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در انجام گشت و کنترل مناطق در حوالی ساعت ۱۹ متوجه حضور متخلفین شکار و صید در یکی از مناطق آزاد می‌شوند و بلافاصله به سمت آن‌ها حرکت می‌کنند که به دلیل هموار بودن محل، شکارچیان غیرمجاز متوجه حضور مامورین شده و با استفاده از تاریکی هوا، متواری می‌شوند.

او اظهار داشت: متخلفین با ساعت‌ها کار اطلاعاتی با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان راور شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ دستور قضایی، منزل متهمان مورد تفتیش قرار گرفت.

محمدی بیان کرد: در بازرسی از منزل این متخلفین دو قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز و اجزای یک راس کل وحشی کشف و ضبط و متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

دستگیری سه نفر متخلف شکار پرندگان وحشی در سیرجان

علی اکبر رسولیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از دستگیری سه نفرمتخلف شکار غیرمجاز پرندگان وحشی در دو روز گذشته خبر داد.

رسولیان عنوان کرد: مامورین یگان حفاظت شهرستان در انجام ماموریت گشت و کنترل زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان متخلفی که اقدام به شکار غیرمجاز چهار قطعه کبک وحشی کرده بود را دستگیر و از وی یک قبضه سلاح پی سی پی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

او بیان داشت: در ادامه این ماموریت، مامورین یگان در منطقه شکار ممنوع پاریز به دو نفر سرنشین خودرو مظنون می‌شوند و بلافاصله با هماهنگی با مرجع قضایی، خودرو را متوقف و مورد بازرسی قرار می‌دهند که در این بازرسی لاشه سه قطعه کبک وحشی و دو اسلحه ساچمه زنی مجاز کشف و ضبط می‌شود.

رسولیان افزود: جریمه هر قطعه کبک وحشی نر از بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست سه میلیون ریال که در صورت اثبات ماده بودن سه برابر خواهد شد که متخلفین ملزم هستند به حساب خزانه دولت واریز نمایند.

پرونده این متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع محترم قضایی ارجاع شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار