سرپرست اداره محیط زیست منوجان گفت: یک شکارچی حرفه‌ای که با پهن کردن تور در مسیر آبشخور پرندگان آن‌ها را صید و شکار می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرشدی، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان منوجان گفت: یک شکارچی زنده گیری پرندگان که در مسیر آبشخور پرندگان تور پهن و آن‌ها را زنده گیری می‌کرد، دستگیر شد. 

او در شرح این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، حین گشت زنی در عرصه‌های طبیعی به منظور جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در مناطق آزاد شهرستان منوجان به یک متخلف حرفه ای زنده گیری پرندگان وحشی حین ارتکاب جرم مشکوک شدند.

 مرشدی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی یک عملیات منسجم و برنامه ریزی شده در یکی از روستا‌های شهرستان منوجان او را دستگیر کردند.

او بیان داشت:  این متخلف که با استفاده از روش ناجوانمردانه پهن کردن تور در کنار آبشخور‌ها و منابع آبی اقدام به شکار پرندگانی می‌کرد، پرندگان را که  از فرط تشنگی به سراغ آب می‌آمدند، در دام تور پهن شده این صیاد گرفتار می‌شدند.

سرپرست اداره محیط زیست منوجان تصریح کرد: پس از دستگیری این شکارچی متخلف، پرونده او  برای سیر مراحل بررسی تخلف تحویل مقامات قضایی شد و از دست  او تور و تله‌های زنده گیری و.. کشف و ضبط شد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.