نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد همچنان امید برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرنگاران روس اعلام کرد همچنان امکان احیای برجام وجود دارد.

اولیانوف در بخشی از این مصاحبه گفت: «پیش‌بینی آنکه زمان مذاکرات چه قدر طول خواهد کشید، بسیار دشوار است. البته امکان بازگرداندن برجام همچنان پابرجاست.»

او در ادامه افزود: «باید منتظر باشیم ایران به مذاکرات بازگردد و به مواضع این کشور گوش فرا دهیم.»

اولیانوف همچنین در پیامی توییتری و در راستای این سخنان خود نوشت: «ارزیابی من یک هفته پیش از از سرگیری مذاکرات این است که با در نظر گرفتن آنکه خطرات بسیار است، مذاکره کنندگان موظف هستند از این رایزنی موفق بیرون بیایند.»

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

همچنین امروز «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفری به تهران داشت. او در صفحه توییتر شخصی خود  با اشاره به سفر خود به تهران ابراز امیدواری کرد که در این سفر فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در ایران از سر گرفته شود.

رافائل گروسی در شهریورماه هم به ایران سفر کرده بود و امشب در فاصله کمتر از سه ماه، دوباره راهی تهران شده است. در این سفر، مدیر کل آژانس با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امورخارجه کشورمان دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۸:۰۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
یعنی چه که می فرماییدمذاکره کنندگان موظف هستندموفق بیرون بیایند
یعنی ما موظف هستیم هسته ای مان را با سیمان وبتون مدفون کنیم
ودوباره تحریم ومحدودیت
این است سیاست پوتین برای اقتدار همسایه اش
شما که بیشتر دلتان می خواهد ایران راتضعیف نمایید
از اقتدار وقدرت ایران خوشتان نمی آید
در دنیا شناخته شده هستیدکه دوست داشتنی نیستید
آخرین اخبار