معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌هایی که تحت تأثیر کووید ۱۹ قرار گرفته، شناسایی موارد ابتلا به اچ. آی. وی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید حبیبی‌نیا معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که  تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته، فعالیت‌های تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ.آی.وی یا ایدز است.

او افزود: به مناسبت روز جهانی ایدز با شعار «اجازه نمی‌دهیم کرونا برنامه مراقبت اچ. آی. وی را تحت تأثیر قرار دهد»، پویش اطلاع‌رسانی و تست اچ. آی. وی به مدت یک ماه از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، با عنوان «من نیز آزمایش تشخیص اچ. آی. وی را انجام می‌دهم» در حال اجرا است.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: به‌منظور اطلاع‌رسانی مناسب و ترغیب به انجام تست و مشاوره، فعالیت‌های مختلفی شامل راه‌اندازی دو پایگاه ثابت برای انجام تست و مشاوره اچ. آی. وی، راه‌اندازی یک پایگاه سیار با استفاده از خودروی اورژانس اجتماعی بهزیستی، بیماریابی با تست تشخیص سریع اچ. آی. وی در مرکزهای ترک اعتیاد، نصب بنر در نقاط مختلف و چاپ مطلب مرتبط با این بیماری در نشریات استانی اجرا می‌شود.

 حبیبی‌نیا عنوان کرد: در حال حاضر بیماری ایدز هیچ‌گونه درمان شناخته‌شده‌ای ندارد؛ هیچ واکسنی برای آن کشف نشده است و هیچ روش اثبات‌شده‌ای نیز برای از بین بردن قدرت آلوده‌کنندگی ناقلان ویروس HIV یافت نشده است، بنابراین تا این زمان تنها راه‌حل مشکل ایدز «پیشگیری» است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.