سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: مشارکت سازمان‌های غیردولتی در کنترل و پیشگیری از ایدز ضروری است.

مشارکت سازمان‌های غیردولتی در کنترل و پیشگیری از ایدز ضروری استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهندس پرویز احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی هم‌زمان با هفته ملی مبارزه با ایدز بیان کرد: کنترل ایدز از یک‌سو با توجه به رفتاری بودن بیماری و از سوی دیگر به دلیل عدم آگاهی افراد از بیماری خود، سبب شده است که این بیماری تا کنترل کامل فاصله داشته باشد.

او تصریح کرد: بدون شک با آموزش و اطلاع‌رسانی همه آحاد مردم به‌ خصوص گروه‌های پرخطر، جوانان و نوجوانان می‌توان بیماران و افراد آلوده را شناسایی و درمان کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: اساسی‌ترین مقوله در کنترل اپیدمی اچ. آی. وی درمان مبتلایان است و در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتی خدمات مشاوره و تست رایگان اچ. آی. وی به‌صورت رایگان و محرمانه انجام می‌شود.

احمدی با اشاره به هفته ملی اطلاع‌رسانی ایدز افزود: برنامه‌های متعددی در این هفته در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش پیشگیری از ایدز تدارک دیده شده است که برخی از این فعالیت‌های آموزشی با همکاری سازمان‌های مردم‌ نهاد صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مشارکت سازمان‌های غیردولتی در پیشگیری و کنترل ایدز ضروری است، اظهار امیدواری کرد با مشارکت سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد گام‌های مؤثری در زمینه اطلاع‌رسانی ایدز برداشته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.