مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان بلوچستان گفت: با توجه به یکسان نبودن شرایط استان‌های کشور در اجرای دستورالعمل‌های موجود در حوزه اشتغال، نیاز است تا این دستورالعمل‌ها متناسب با ظرفیت و قابلیت‌های هر منطقه بومی سازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان بلوچستان  در نشست ویدئو کنفرانسی سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران کل ادارات تابعه استان‌ها اظهارداشت: حوزه کارآفرینی و اشتغال ویترین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و اقدامات این حوزه به لحاظ اثرگذاری در زندگی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بروزرسانی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای منطبق با نیاز بازار کار یک ضرورت است افزود: بروزرسانی سند مهارت در استان‌هایی که این سند را تدوین کرده‌اند متناسب با مزیت‌های هر منطقه مورد تاکید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: قرار گرفتن پیوست اشتغال در تمامی طرح‌های اجرایی و اسناد توسعه‌ای کشور حائز اهمیت است که پیشنهاد می‌شود از طریق شورای عالی اشتغال پیگیری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه سواحل مکران که به صورت مشترک با هرمزگان دنبال می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌های خاص اشتغال در استان‌ها، مسیر توسعه هموار شود.

جهاندیده همچنین عملیاتی شدن بسته اشتغال مرزی و تخصیص اعتبارات و تسهیلات برای ایجاد و توسعه کسب و کار‌ها در این مناطق را خواستار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار