مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: محلات حاشیه شهر جزو مناطق حائز اهمیت کشور بویژه این استان و شهر زاهدان به شمار می‌رود که توجه به توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق یک ضرورت و نیاز مهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده شامگاه شنبه در نشست با مدیران دفاتر تسهیل‌گری و خدمات محلی زاهدان که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد اظهارداشت: در سالیان اخیر بویژه از زمان تشکیل و ایجاد دفاتر تسهیلگری، اقدامات خوبی در مناطق حاشیه شهر انجام شده است.

وی با اشاره به سکونت جمعیت کثیری در حاشیه برخی شهر‌های سیستان و بلوچستان افزود: دفاتر تسهیل‌گری و خدمات محلی می‌تواند بسیاری از نیاز‌های این مناطق را شناسایی و از مسوولان مطالبه‌گری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه فرهنگ کارآفرینی در جامعه بویژه این استان مغفول مانده است ادامه داد: باید در کنار ترغیب افراد به کار جمعی و گروهی، این فرهنگ را نیز تبیین کرد و گسترش داد.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حیث ارائه خدمات اجتماعی به جامعه هدف، بزرگترین وزارتخانه دولت است و عمده وظایف و عملکرد دستگاه‌های وابسته به این وزارتخانه در راستای کار دفاتر تسهیل‌گری و خدمات محلی نیز محسوب می‌شود.

جهاندیده ابداع، نوآوری و خلاقیت را از نیاز‌های اصلی دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه شهر بر شمرد و افزود: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان این آمادگی را دارند تا در کنار دفاتر تسهیلگری به توانمندسازی مردم حاشیه‌نشین کمک کنند.

در این نشست مدیران دفاتر تسهیلگری و خدمات محلی نیز از دغدغه‌ها و چالش‌های خود گفتند و مقرر شد با دستور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل مطالبات و مسائل مهم این دفاتر را گردآوری کند تا با استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی پیگیری و رفع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار